Vad vill mitt Ex?
Hej,
För en månad sedan valde min sambo att avsluta vår relation. Vi skulle gift oss med stort bröllop nästa vår och vi var precis påväg att köpa hus samt planerat när vi skulle börja försöka bli gravida. Själva avslutet kom efter att det varit dåligt en period med relativt banala problem som vi försökte reda ut men inte lyckades. Sedan dess har hon uppvisat ett ambivalent beteende, där hon sagt att hon ångrar att det blivit såhär, samtidigt som vi bestämt hon ska flytta ut från vår gemensamma lägenhet och vi har börjat bodelning och snart försäljning av lägenhet. Däremellan så har hon flera gångar sagt att det kan bli vi igen men att det är bestämt så här nu, utan att jag frågar eller tar upp det. Jag är helt med på hennes beslut att lämna och tycker snarare att det är bra att det sker nu och inte när vi är gifta och har barn.
Jag har dock lite svårt att förstå hennes beteende då det var hon som ville lämna och nu när jag är nöjd med det så slänger hon ut krokar om att det kan bli vi igen osv. Någon som varit med om likande? Känns lite som hon säger det här för att ha en reservplan framåt?