Hur skulle ni gå till väga nu? Bebis i säte och läkaren säger att snitt inte är aktuellt.
Hej!
Har skrivit i en annan tråd men nu har det tillkommit annat som jag vill rådfråga er om för jag har aldrig varit i en sådan situation innan.
Jag har fött barn vaginalt innan. Denna bebis ligger i säte. Gravid v 37. Ett vändningsförsök gjordes igår. Jag har gallsten och vändnings försöker gjorde fruktansvärt ont. Jag skrek och grät. Efter 2 försök gav vi upp. Bebis vände sig tillbaka.
Bebis hjärtljud steg och jag fick panik ångest av all hjärtklappning.
Läkaren var hård och kall . Därefter skulle vi ha ett möte.
Hon förklarar då att det finns två alternativ .
1 föda i säte
2 göra samma vändningsförsök medan dom tar hål på vattnet.
För hon tyckte inte ett snitt var aktuellt då jag fött barn innan och det gått så bra samt att ett snitt är en stor operation.
Jag hann inte ens säga att jag ville ha ett planerat snitt då hon såga det så hårt.
Ska tillbaka på samtal om 1.5 vecka.
Är livrädd att det ska vara samma läkare.
Vad har jag för rättigheter i denna situation?
Byta läkare ?
Byta BB?
Jag har haft sån ångest i ett dygn nu gör jag vill inte vrida om bebis igen och verkligen inte föda henne i säte.
Jag har haft komplikationer i hela graviditeten och ätit smärtstillande. Jag får stora bebisar och skulle därför sättas i gång i v 38 , som i min förra graviditet.
Ni känns det som att allt stoppas upp och att det kommer skita sig.
Är livrädd! Känner mig så stressad. Den kalla hårda läkaren hade noll förståelse över min komplikation fyllda graviditet heller trots all tid jag varit inlagt på sjukhus och allt min BM skrivit.
Hur skulle ni gå till väga från och med nu?