• Lily89

    Hjälp mig förstå..

    Hej alla.

    Jag söker efter lite stöd/råd. Jag fick ett positivt resultat på gravstickor "under konstiga omständigheter".

    Jag fick nämligen min beräknade lilla mens på BIM i Augusti, efter 2-3 månader där den hade strulat lite.

    Myste en gång sista mens-dagen (knappt något blod då) och fick en konstig magkänsla kort därefter.. 15 dagar efter för att vara exakt, tog ett gravtest och fick svagt men synliga positiva test.

    Om nu spermier överlever ungefär max 5 dagar så räknade jag ut att jag isåfall skulle behövt ha ägglossning max 5 dagar efter sexet, dvs. På BIM+7-8 (mens i 3 dagar).

    Några dagar gick och jag fick ytterligare ett svagt, något starkare positivt på gravtest.

    Tog ett ytterligare test, 3 veckor efter myset/och mensen, fick negativt.

    Tolkade det som att tidigt missfall/kemisk graviditet väntade och väntade mig att jag skulle få mens som beräknad kommande mens. Och det fick jag, blödde väldigt sparsamt i 2 dagar. Men har inte vågat testa efter detta eftersom hoppet försvann när ett negativt test dök upp samt den sparsamma mensen på BIM i september.

    Har jag rätt i att det inte finns någon möjlighet att jag kan vara gravid fortfarande? Visst tyder allt på att det var en kemisk graviditet pågrund av det negativa testet strax innan den korta och sparsamma blödningen? För visst kan inte Hcg sjunka för att sedan öka igen, dvs ett test visar negativt efter ett positivt, för att sedan bli positivt igen?

    Eller kan jag trots detta kanske ändå vara gravid fortfarande?

Svar på tråden Hjälp mig förstå..