• Sat 18 Sep 2021 16:27
    966 visningar
    8 svar
    -1
    8
    966

    Hur många gånger kan man fråga en kille om man söker kontant

    Jag har sökt upp en man jag spanat på länge. Jag sa några taffliga meningar som betydde att jag sökte kontakt. Jag gav honom mitt nummer och jag gick därifrån.

    Vi känner inte varandra men jag tror han är ensam och han sa inget annat.

    Han har inte hört av sig nu efter 2v. Jag kan allt vänta längre. Men gör jag bort mig om jag söker upp honom igen om nån månad? Är tystnad tvunget det samma som ett nej?

    Vill ju inte vara jobbig, men vill ändå visa att jag menar allvar och vill också ha ett besked.

  • Svar på tråden Hur många gånger kan man fråga en kille om man söker kontant
  • Magica­l
    Sat 18 Sep 2021 16:58
    #1
    vanellus skrev 2021-09-18 16:27:17 följande:

    Jag har sökt upp en man jag spanat på länge. Jag sa några taffliga meningar som betydde att jag sökte kontakt. Jag gav honom mitt nummer och jag gick därifrån.

    Vi känner inte varandra men jag tror han är ensam och han sa inget annat.

    Han har inte hört av sig nu efter 2v. Jag kan allt vänta längre. Men gör jag bort mig om jag söker upp honom igen om nån månad? Är tystnad tvunget det samma som ett nej?

    Vill ju inte vara jobbig, men vill ändå visa att jag menar allvar och vill också ha ett besked.


    Om det var tydligt att du ville ha kontakt, så ja, då blir det skämmigt om du säger det en gång till. Tystnad är rätt ofta = nej. Men du vet ju mer om personen än vi gör. Är det en person som du tror är väldigt blyg och inte vågar göra något? 
  • neverp­reggo
    Sat 18 Sep 2021 17:13
    #2

    Varför skulle du kräva ett besked? Han är inte dum i huvudet antar jag och förstår att du vill ha kontakt i.om att du gav numret. Ni bytte några meningar, du förutsätter att han är ensam pga det.


    Du har fått ditt besked.

  • Sat 18 Sep 2021 17:20
    #3
    -1

    Jag har aldrig sett honom med en kvinna och förmodligen finns det en orsak till det.

    Nej jag tolkar också tystnaden som ett nej. Hade hoppats på ett nekande sms åtm, men det är ju inte lag på att återkoppla. Bara trögt att gå och undra.

  • Sat 18 Sep 2021 21:04
    #4

    Lite nyfiken på hur/var du sökte upp honom och i vilket sammanhang du gav honom ditt nummer?

  • Sat 18 Sep 2021 21:34
    #5

    Jag ringde på dörren helt enkelt. Vi har bott på samma ort men inte nu längre. Nej jag vill väl inte klampa på igen i hans hem igen, jag hör ju själv hur illa det låter

  • KittyK­80
    Sat 18 Sep 2021 21:38
    #6

    En gång.
    Ja, du gör bort dig å det grövsta om du "söker upp" honom igen.
    Ja, tystnad är ett solklart nej.

  • Sat 18 Sep 2021 21:50
    #7
    -1

    Ja det är nog så. Ville bara höra hur andra tänker som ser det utifrån. Man är ju inte alltid så smart i vissa situationer. Tack för era förmaningar

  • neverp­reggo
    Sun 19 Sep 2021 00:12
    #8
    vanellus skrev 2021-09-18 21:34:56 följande:

    Jag ringde på dörren helt enkelt. Vi har bott på samma ort men inte nu längre. Nej jag vill väl inte klampa på igen i hans hem igen, jag hör ju själv hur illa det låter


    Så illa att det låter otroligt.
Svar på tråden Hur många gånger kan man fråga en kille om man söker kontant