• Almander

    Gravidsymptom tidig graviditet

    Godmorgon gänget,

    Har en snabb fråga såhär på morgonen. Jag plussade för dryga vecka sedan och är gravid någonstans runt 4+4-5.

    Hade ni några symptom såhär tidigt in ?

    Jag kan känna tröttheten har ökat och lite molande mage.

  • Svar på tråden Gravidsymptom tidig graviditet
  • Ericky

    Jag hade typ inga symtom då och inte nu heller (v 13 nu). Lite molvärk ibland i början och en mycket lätt illamående emellanåt. Men hade jag inte varit utan mens hade jag inte vetat att jag var gravid. Men är gravid och bebis lever <3

    Medan andra ligger med huvudet i toan, så det är väldigt olika :)

    Grattis till plusset!

  • Anonym4848

    Samma som Ericky här. Brösten blev ömma och större i typ v. 8-9 och ett pyyyyttelitet illamående ibland när jag blev hungrig där i början, nån vecka typ. Annars inget! Vecka 20 imorrn.

  • Ebo88
    Almander skrev 2021-09-19 07:35:11 följande:

    Godmorgon gänget,

    Har en snabb fråga såhär på morgonen. Jag plussade för dryga vecka sedan och är gravid någonstans runt 4+4-5.

    Hade ni några symptom såhär tidigt in ?

    Jag kan känna tröttheten har ökat och lite molande mage.


    Känner som mensvärk/molvärk emellanåt.

    Har ofta som en mättnadskänsla, så det är lite tufft att äta men om jag inte äter så blir jag illamående. Kort stubin?.

    Fått ont i bröst runt v.8-9 i mina tidigare graviditeter, känner inte av så mycket nu
  • Anonym (Indra)

    Nej inga symptom så tidigt.

    Ömma bröst från vecka 7, vecka 8 fick jag klåda. Lergigan mot klådan som jag bara blev trött av, men hellre trött än klåda.

    Trodde jag skulle slippa illamåendet då jag fick det så sent, det kom som ett brev på posten första dagen på vecka 10... kom utan förvarning med spyor direkt.

  • Almander

    Okej, skönt att höra från lite andra att det inte är så mycket symptom så tidigt! Tack för svaret hörni ! :)

Svar på tråden Gravidsymptom tidig graviditet