Västerbotten, vilka skolor är bra??
Hej! Vi ska flytta och då är prio ett barnens skolgång. Vi vill flytta till utkanten av någon stad i Västerbotten, inte bo inne i staden. Vi sneglar på Skellefteå kommun som nummer ett. Vilka skolor är bra i byarna runtomkring?? Schoolparrot, skolkollen och Googles egna recensioner ger inte så mycket info egentligen... Sitter någon inne på information om hur jag tar reda på det? Ringer jag till skolor kommer de ju inte ge opartisk information precis.
Har kollat även lite på platsbanken, vilka skolor som har mycket utannonserade tjänster (lärare flyr) eller svårt att tillsätta (dåligt rykte). Exempelvis har vi Burträsk skola, Björnåkersskolan, som länge försökt hitta 4-6 lärare. Annonsen har varit ute i flera omgångar, vad är problemet hos dem undrar man ju då? Lär ju inte vara brist på folk med den utbildningen nära en stad liksom. Är det en katastrofskola bortom räddning? Hur ska jag tänka?
Vi sneglar även kring Umeå, kollat ända bort mot Vindeln till men det är så svårt att veta! Vi vill ju inte flytta och inse att skolan var dålig för barnen så man måste flytta en gång till...