• RBC

    Illamående när man ska jobba på plats igen

    Hej,

    Jag kommer börja jobba på plats igen under tre dagar i veckan, från och med nästa vecka.

    Hur har ni hanterat illamåendet när ni har varit på jobbet?

    I och med Corona ska man ju inte vara på plats när man mår minsta dåligt, och det blir liksom ännu svårare att dölja att man inte mår tipptopp när man vid minsta möjliga ska vara hemma :')

  • Svar på tråden Illamående när man ska jobba på plats igen
  • RBC
    Anonym (f) skrev 2021-09-20 10:55:06 följande:

    Varför mår du illa på jobbet?


    Graviditetsillamående :)
  • dansandegrodan

    Beroende på hur tidigt du är i graviditeten hade jag pratat med chefen och frågat om det är möjligt att fortsätta arbeta hemma ett tag till. Beskriv hur du mår och förklara att du är i riskgrupp dessutom och gärna inte går tillbaka riktigt än.

    Om det inte går hade jag laddat upp med kex eller frukt och vattenflaska alltid tillgänglig. Beroende på hur ni arbetar kanske du en period kan få ett eget rum att sitta i så du inte behöver påverkas lika mycket av andra människor och dofter i kontorslandskapet? Hoppas att det går bra för dig att fortsätta vara hemma!

  • Anonym (Dålig)
    RBC skrev 2021-09-20 10:22:13 följande:

    Hej,

    Jag kommer börja jobba på plats igen under tre dagar i veckan, från och med nästa vecka.

    Hur har ni hanterat illamåendet när ni har varit på jobbet?

    I och med Corona ska man ju inte vara på plats när man mår minsta dåligt, och det blir liksom ännu svårare att dölja att man inte mår tipptopp när man vid minsta möjliga ska vara hemma :')


    Fast du kräks ju inte för att du är sjuk utan för att du är gravid.

    Jag jobbar som uska och har kräkts minst 1 gång per dag på jobbet. Jag berättade på en gång att jag var gravid iof, kanske skillnad om man vill sälja det.

    Jag ville tala om då jag går hem i v.20 pga riskgrupp så jag vill att min chef ska ha tid på sig att hitta en bra ersättare.
  • Anonym (RE)

    Jag berättade tidigt för de nära kollegorna och så smååt jag sockerfritt godis för att hålla illamåendet borta.

Svar på tråden Illamående när man ska jobba på plats igen