• Anonym (Anonym)

    När blev kroppen återställd efter MA

    Hej, 

    Jag och min sambo har försökt att bli men barn sen i början av året. I sommar blev vi gravida och lyckan var enorm. Jag vet att missfall fanns i tankarna men ändå trodde jag verkligen inte att vi skulle behöva gå igenom något sånt. 
    Under ett ultraljud fick vi veta att lillens hjärta inte längre slog och min värld rasade, jag fick ett så kallat MA. Jag har känt mig grundlurad av kroppen, att jag haft alla symtomer fast lillen inte längre levde. Tillslut gjorde jag en skrapning och nu 5 veckor senare fick jag för första gången ett negativt graviditettest. I 4,5 vecka efter ingreppet var alla resultat positiva.

    Har någon haft samma resa? När kom mensen och ägglossningen tillbaka? Vet att man inte ska stressa men det är så jobbigt att allt ska ta så lång tid och jag kan inte göra något år saken. 

    Känner mig väldigt ensam i denna situation fast jag vet att detta är så vanligt, tack för ni läst detta!!

  • Svar på tråden När blev kroppen återställd efter MA
  • Anonym (4)

    Beklagar ditt MA! Mitt första var i v.11, jag blödde 2,5 vecka och mensen kom efter ytterligare 4 veckor. Inte alls ovanligt att det blir så. Men cykeln efter var som vanligt igen med äl och mens.

  • DomkallarmigS

    Beklagar verkligen :( vet hur det känns, fick konstaterat ma 16 augusti och skulle då vara i v 13. Kände mig också så lurad av min kropp och det var som ett riktigt slag i magen. Jag fick ta tabletter den 17 augusti och blödde sedan i 2,5 veckor (rikligt en vecka sedan mindre o mindre). Fick vad jag tror och hoppas är min mens den 8 september som verkar vara utdragen, kommer ännu lite rosa på pappret ibland men inte så att jag behöver skydd. Pratat med gyn som sa att det inte var onormalt med extra lång mens efter.. Enligt appar har jag ägglossning i morgon så nu liggs det för fullt :) har dock inte tagit något äl-test och brukar aldrig ha symtom på äl så vet ju dock inte om jag kommer ha äl imorgon, men jag hoppas :)

    Du ska verkligen inte känna dig ensam, vi är tyvärr många som får gå igenom det här <3

  • Anonym (Lina)

    Inte haft ett ma,men avbröt graviditeten i vecka 19+4 pga avvikelser på rutinultraljudet. Min mens kom tillbaka 4 veckor efter och fick sedan ägglossning som vanligt två veckor efter. Men allting kom ju ut vid förlossningen så hade negativt test redan 10 dagar efter. Så är säkert lite skillnad.

  • Anonym (E40)

    Hur har det gått för dig? Jag fick konstaterat ma vid vul igår, vecka 8. Det hade avstannat redan v 4+4, bara några dagar efter jag plussat!! Precis som du skriver känner jag mig så otroligt lurad av kroppen!! Här har man gått med sura uppstötningar och lite illamående av och till och så växte det ingenting där inne!! Och man har anpassat sitt luv, dragit ner på kaffet har nig varit min stora utmaning. Och för what liksom?!

    Jag hade ett tidigt missfall (ej ma alltså) 2011, blev gravid igen direkt efter, ingen mens emellan, och det blev min dotter. Så jag försöker hoppas att det ska bli likadant denna gång. Men just nu är det tungt

  • Anonym (11)

    Beklagar ditt MA :(

    Jag hade ett MA i v 11 i början av jan. En v senare fick jag tid för skrapning.

    I mars blev jag gravid igen (ny ivf cycle).

    Nu gravid i v 37?

    Lycka till!

Svar på tråden När blev kroppen återställd efter MA