• Nojjig

    Utomkvedshavandeskap - symtom?

    Ni som gått igenom utomkvedshavandeskap, hur märkte ni detta?

    Hade ni vanliga graviditetssymtom?

    När upptäcktes det och vad blev utgången?

  • Svar på tråden Utomkvedshavandeskap - symtom?
  • Anonym (Hejhopp)

    Jag hade inga symptom, sökte för att göra abort. Men läkaren blev förvånad att det inte gjorde ont när hon tryckte mot högersidan där embryot låg. Så ett vanligt symptom är nog smärta i ena sidan utav äggledaren. Jag genomförde en medicinsk abort och allt kom ut av sig självt.

  • Happy80

    När jag hade utomkveds fick jag väldigt svaga streck på testen, de blev lite starkare med tiden men var ändå ganska svaga. Fick 2-3 på clearblue väldigt sent. Fick första plusset (supersvagt) dagen innan BIM.

    En vecka efter BIM fick jag en brun flytning som fortsatte hela tiden. V 5 fick jag smärta på vänster sida, från och till. Var på ultraljud v 5 plus 3 och läkaren såg inget i livmodern, men inget utanför heller.

    Ett par dagar efter fick jag jätteont på vänster sida samt liten röd blödning och fick åka in akut, de misstänkte då utomkveds men ville konstarera med att mäta hcg med några dagars mellanrum. Hcg var fallande och smärtan avtog, fick även en slemmig flytning. Kroppen tog alltså hand om det själv som ett ?missfall? och behövde ingen behandling.

    Den bruna flytningen upphörde ca en vecka efter men fick gå tillbaka varje vecka och mäta hgc tills det gått ner under 5, vilket tog ca 6-7 veckor. Ägglossningen kom igång redan innan hcg gått ner under 5 och cykeln har sedan dess varit normal.

  • Happy80

    Ah just det, hade inga grav symptom alls, lite trötthet precis i början men det gick över och sedan inget.

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap - symtom?