• LillaMyy92

    Emla/Tapin vid öronhåltagning

    Jag letade själv efter information om användandet av besövningssalva när man ska ta hål i öronen och hittade få trådar där man egentligen inte fick något svar. Så här skriver jag till alla vuxna och icke vuxna som letar efter svar på den frågan.

    Kortfattat: ja, det funkar fint fint.

    Jag är en vuxen kvinna med en väldigt stark fobi för sprutor och allt som kan likna en nål som skär i kroppen. Att ta hål i öronen har något jag velat i 20 år men inte vågat pga min starka fobi. Men äntligen skrapade jag ihop lite mod och tog tag i saken. Jag använde Tapin salva och smetade på så mycket det gick på örat, vilket va en halv tub totalt. Jag plåstrade ihop det så gott det gick med plåstret som ingick och sedan tog jag en Ipren. Hur mycket Ipren gjorde egentligen vet jag inte men det hjälpte mig psykiskt.

    Jag kände absolut inte ett smack. Jag är väldigt känslig för smärta och kan säga att det gjorde inte ett dugg ont. Folk sade till mig att man kunde uppleva en brännande känsla men inte ens det kände jag.

    Efteråt känns det konstigt i öronen och det kliar lite men det gör otroligt nog inte ont.

    Om du eller ditt barn verkligen vill ha hål i öronen men, precis som jag, är väldigt rädd, använd för all del krämen. Finns ingen anledning att inte göra det.

    Hoppas detta hjälper ??

Svar på tråden Emla/Tapin vid öronhåltagning