• Anonym (V)

    Hur gör man slut?

    Har detta året skilt mig från ett 5 år långt äktenskap, och träffade i somras en ny man som det kändes bra med. Men nu har jag fått information om vissa saker som inte är okej för mig och vill därmed göra slut med denna mannen nu?

    Men hur gör man slut efter så kort tid? Kan tillägga att vi har ett distansförhållande, och kan inte bara ses sådär lite snabbt. Ca 2h mellan varandra, så ses mest på helgen. Men det känns ju dumt att vänta till helgen med att göra slut - så hur gör jag nu? Ringer?

  • Svar på tråden Hur gör man slut?
  • Anonym (f)

    Tycker helst man ska ses. Men iom ni inte varit ett par länge så hade jag nog kunnat ringa också. 

  • Anonym (oooo)
    Anonym (V) skrev 2021-09-20 15:21:34 följande:

    Har detta året skilt mig från ett 5 år långt äktenskap, och träffade i somras en ny man som det kändes bra med. Men nu har jag fått information om vissa saker som inte är okej för mig och vill därmed göra slut med denna mannen nu?

    Men hur gör man slut efter så kort tid? Kan tillägga att vi har ett distansförhållande, och kan inte bara ses sådär lite snabbt. Ca 2h mellan varandra, så ses mest på helgen. Men det känns ju dumt att vänta till helgen med att göra slut - så hur gör jag nu? Ringer?


    Distans? Då är det ju superlätt att göra slut. Tänk om ni hade hunnit flytta ihop - då hade det blivit lite mer att göra. 
    Ja, du ringer! Vore väl ännu sämre om du väntar till helgen och personen blir besviken och ledsen/arg och frågar hur länge du tänkt på detta, kunde besparat sig resan osv. 
  • Anonym (oooo)

    Och i somras - tills nu? Ni har inte varit ihop mer än 3, max 4 månader? Ju längre du väntar desto jobbigare blir det. 

  • Anonym (A)
    Anonym (f) skrev 2021-09-20 15:31:30 följande:
    Tycker helst man ska ses. Men iom ni inte varit ett par länge så hade jag nog kunnat ringa också. 
    Det tycker jag med.
  • Anonym (oooo)
    Anonym (A) skrev 2021-09-20 19:04:35 följande:
    Det tycker jag med.
    ja du är så rolig du som ska "hålla med" i varenda tråd men aldrig skriver något eget. 
Svar på tråden Hur gör man slut?