• Anonym (Anonym)

    När skall man ringa förlossningen?

    När ?borde? man ringa?

    Alltså jag vet att man kan ringa och rådfråga närsomhelst egentligen, men när man är en sån som inte vill störa..

    igår hade jag sammandragningar heeela kvällen, dom gjorde inte ett dugg ont, spände bara sådär som det brukar.

    Idag har jag haft molvärk/mensvärk hela dagen i magen och ryggen. Inte sådär att man måste börja oja sig för att det gör ont. Men så att man andas lite extra typ. *inandning, och ett ooof iutandningen* Haha, om ni fattar vad jag menar? Inte klockat alls då det inte känns regelbundet.

    När hade ni ringt?

  • Svar på tråden När skall man ringa förlossningen?
  • Anonym (Eva)

    Jag klockade mina värkar och ringde när jag hade tre-fyra på tio minuter och de var ca en minut långa. Men ring när du känner för det.

  • Elin pelin

    Med min första hade jag bara den typen av värkar... Jag åkte in för jag ville bli kontrollerad (hade då haft värkar i 6 timmar samt lite förvärkar dagen innan), jag var då 8cm öppen - så baserat på min erfarenhet skulle jag rekommendera dig att ringa. Men det är möjligt att de flesta med den känslan inte är redo att åka in.

    Jag kan tillägga att barnmorskan blev förvånad över att jag var då pass öppen, så det är nog inte så vanligt...

    Lycka till, snart dags!

  • FrökenCarlsson

    Ring precis just exakt när du känner att du behöver!!

    Vid min andra förlossning fick jag första känningen/värken vid kvart i sju på morgonen, vid tio över hade jag så ont så jag trodde jag skulle svimma men vågade inte ringa för jag tänkte att jag inte hade haft ont ?tillräckligt? länge. Behöver jag förklara att unge höll på att födas i bilen kl kvart över åtta!!

    Bara ring, o lycka till!

Svar på tråden När skall man ringa förlossningen?