• Mon 20 Sep 2021 22:43
    1523 visningar
    9 svar
    9
    1523

    Vill ha en nr 3, men vill skilja mig

    Vill ha en nr 3, men älskar inte min man längre. Vill skiljas men biter ihop då vi har två barn och vill inte att dom ska ha skilda föräldrar. Vi bråkar inte lr så framför barnen, men kärleken är borta. Helt borta!

  • Svar på tråden Vill ha en nr 3, men vill skilja mig
  • Anonym (...)
    Mon 20 Sep 2021 22:57
    #1

    Kommer förmodligen skriva motsatsen till de andra som svarar men, skaffa en nummer tre. Håller ni ihop så gör ni. Gör ni det inte så har alla i alla fall samma pappa... Och eftersom du ändå vill hålla ihop för barnens skull (vilket jag tycker är en väldigt korkad idé) så kan du ju ändå inte skaffa ett tredje barn med någon annan.

  • Anonym (Man)
    Mon 20 Sep 2021 23:01
    #2
    Anonym (...) skrev 2021-09-20 22:57:13 följande:

    Kommer förmodligen skriva motsatsen till de andra som svarar men, skaffa en nummer tre. Håller ni ihop så gör ni. Gör ni det inte så har alla i alla fall samma pappa... Och eftersom du ändå vill hålla ihop för barnens skull (vilket jag tycker är en väldigt korkad idé) så kan du ju ändå inte skaffa ett tredje barn med någon annan.


    Hur ska de kunna skaffa en tredje utan kärlek? Jag skulle då inte få upp den tillsammans med en kvinna som inte älskar mig, hur tänkte du nu?

    Antar du att hennes man är en sjuk individ som tänder på att ligga med tjejer som inte vill ligga med honom?
  • Anonym (Man)
    Mon 20 Sep 2021 23:03
    #3
    +1

    Till TS,

    Barn märker att deras föräldrar bråkar eller inte älskar varandra längre, gör er alla en tjänst och separera, barnen kommer få det mycket bättre med er lyckliga.

    Sen kan du skaffa en tredje med en ny man.

  • Anonym (...)
    Mon 20 Sep 2021 23:12
    #4
    Anonym (Man) skrev 2021-09-20 23:01:53 följande:

    Hur ska de kunna skaffa en tredje utan kärlek? Jag skulle då inte få upp den tillsammans med en kvinna som inte älskar mig, hur tänkte du nu?

    Antar du att hennes man är en sjuk individ som tänder på att ligga med tjejer som inte vill ligga med honom?


    Nä alltså, att män (och kvinnor) har sex utan kärlek det vet jag till 100 % och lika väl vet jag att kvinnan då kan bli gravid.
  • Anonym (Man)
    Tue 21 Sep 2021 04:47
    #5
    Anonym (...) skrev 2021-09-20 23:12:21 följande:

    Nä alltså, att män (och kvinnor) har sex utan kärlek det vet jag till 100 % och lika väl vet jag att kvinnan då kan bli gravid.


    Ja, jag vet också att man såklart kan ha sex med en främling, one night stand... Men då finns en attraktion

    Här pratar vi om ett par som bråkar och inte längre älskar varandra, big difference.
  • Anonym (Justd­oit)
    Tue 21 Sep 2021 17:32
    #6

    Skilj dig och skaffa fler barn med någon annan du faktiskt älskar istället. Barnen klarar sig!

  • Anonym (...)
    Tue 21 Sep 2021 19:22
    #7
    Anonym (Man) skrev 2021-09-21 04:47:02 följande:

    Ja, jag vet också att man såklart kan ha sex med en främling, one night stand... Men då finns en attraktion

    Här pratar vi om ett par som bråkar och inte längre älskar varandra, big difference.


    Been there, done that! Så nöjd över mitt val :)
  • Anonym (Man)
    Tue 21 Sep 2021 20:49
    #8
    Anonym (...) skrev 2021-09-21 19:22:05 följande:

    Been there, done that! Så nöjd över mitt val :)


    Jag förstår inte vad du gjort för val, och varför du är nöjd?
  • Sun 26 Sep 2021 08:00
    #9

    Jag tycker det är otroligt egoistiskt att stanna i ett förhållande du inte trivs i för att du vill ha ett barn till. Skilj dig, sköt det snyggt mellan din man och dig (blanda inte in barnen i er skilsmässa mer än nödvändigt) och ge era barn lyckliga föräldrar på varsitt håll. Utifrån egna erfarenheter märker barn av mer än vad man tror.

Svar på tråden Vill ha en nr 3, men vill skilja mig