• Anonym (H.A)
    Tue 21 Sep 2021 15:04
    968 visningar
    12 svar
    12
    968

    Vad vill han med henne

    Har hamnat i en minst sagt konstig situation med min man. Vi är gifta sedan ca 20 år och i 50-årsåldern, bor tillsammans i ett mysigt hus på landet och har tillsammans ett barn gymnasieåldern. Vi har fram tills förra året haft ett mycket lugnt och harmoniskt liv med flera fritidsintressen, många nära vänner osv.

    Min man började bete sig konstigt åt under vår semester förra året och efter mycket om och men klämde han ur sig att han haft sex med en annan under en fest en blöt kväll.

    Min värld rämnade och vi tog en paus i och med detta. Han flyttade till landstället och tanken var att vi skulle känna efter vad vi ville. Han hade träffat kvinnan vid tre tillfällen sa han. Han lovade att inte ha fortsatt kontakt med henne. Dessutom bor hon väldigt långt bort från oss och hade själv ett förhållande med barn osv.

    Vi valde att satsa på oss och han flyttade hem till huset igen. Vardagen flöt på (om än väldigt jobbigt ibland) fram tills det i våras då det visade sig att hon var gravid med min mans barn. Jag blev väldigt chockad och det visade sig att den här kvinnan är inte ens är 30 år än. Jag hamnade återigen i en djup svacka.

    Min man har sagt att det är mig han vill vara med men jag känner någonting annat. Han tar bilen och fikar med henne en gång i veckan och åker långt för att göra det. (Då hon bor långt bort.)

    Han blir arg när jag påpekar att jag inte vill detta och han menar att det är för att upprätthålla en god relation med henne för det kommande barnets skull. Han vägrar helt enkelt sluta med dessa fikor trots are dessa gör mig illa. Det är oftast varje onsdag kväll och han kommer hem väldigt sent. Jag har frågat om jag får följa med då jag också lär bli involverad med bebisen vare sig jag vill eller inte, men han vill inte ta mig med.

    Nu ska hon föda snart i sin hemstad och han tänker sig vara med på förlossningen har han sagt. Jag tycker att detta är så otroligt jobbigt men min nära vän anser att jag inte kan ställa kravet att han inte ska vara med där då det ändå är hans barn som ska komma till världen. Vet inte varför jag skiter här egentligen men vill väl ha tankar kring allt detta...

  • Svar på tråden Vad vill han med henne
  • Anonym (Linn)
    Tue 21 Sep 2021 15:12
    #1

    Oj! Jag beklagar allt som du har varit med om TS.

    Är hon fortfarande tillsammans med sin man? Hur tar han deras fika-dejter isåfall?

    För att hålla isär vissa saker: Jag tycker att det är bra att han vill ställa upp för barnet. Barnet är oskyldigt och har inte bett om att bli till.

    Men, att fika med kvinnan en gång i veckan är självklart inte för det kommande barnets skull, utan det är för att han vill det själv. Samma sak när du ber om att få följa med, han vill inte det eftersom han vill träffa henne på tu man hand. Att han ens har mage att fortsätta träffa henne och bli irriterad när du känner obehag visar bara att han inte bryr sig.

    Jag skulle lämnat denna man. Jag vill inte hamna i en situation där jag plötsligt blir tredje hjulet i deras relation.

  • Anonym (.)
    Tue 21 Sep 2021 15:13
    #2

    50 års kris, han har hittat något yngre som får han att känna sig "manlig"
    I mitt fall så kom han krypande eller försökte komma krypande tillbaka efter ca 2år och bönade o grät och han hade kastat bort allt "vårt" fina.
    Jag förlät aldrig hans över tramp ,vi skilde oss så fort jag fått veta att han var otrogen och tog inte tillbaka han heller.

  • Anonym (H.A) Trådstartaren
    Tue 21 Sep 2021 15:18
    #3
    Anonym (Linn) skrev 2021-09-21 15:12:39 följande:

    Oj! Jag beklagar allt som du har varit med om TS.

    Är hon fortfarande tillsammans med sin man? Hur tar han deras fika-dejter isåfall?

    För att hålla isär vissa saker: Jag tycker att det är bra att han vill ställa upp för barnet. Barnet är oskyldigt och har inte bett om att bli till.

    Men, att fika med kvinnan en gång i veckan är självklart inte för det kommande barnets skull, utan det är för att han vill det själv. Samma sak när du ber om att få följa med, han vill inte det eftersom han vill träffa henne på tu man hand. Att han ens har mage att fortsätta träffa henne och bli irriterad när du känner obehag visar bara att han inte bryr sig.

    Jag skulle lämnat denna man. Jag vill inte hamna i en situation där jag plötsligt blir tredje hjulet i deras relation.


    Tack Linn för ett bra svar.

    Ja, precis som du säger förstår jag att han vill finnas där för barnet och det är det minsta han kan göra. Däremot förstår jag inte vad alla dessa träffar ska leda till.

    De kan hålla kontakten via telefon anser jag. Och att han ska vara med på förlossningen tycker jag är jobbigt.

    Det konstiga är att kvinnan fortfarande är tillsammans med sin man.

    Precis som du säger, jag vill i så fall vara en självklar del i detta och att planering sket tillsammans med mig och inte genom dem två på tu man hand.
  • Anonym (Hp)
    Tue 21 Sep 2021 15:19
    #4

    Jag är så ledsen för din skull och jag blir så förbannad på din man.. Du är inte längre nummer ett för honom och när barnet kommer så blir du nummer tre.. Fyfan. Jag hade flytt och blivit lycklig på egen hand.

  • Anonym (H.A) Trådstartaren
    Tue 21 Sep 2021 15:20
    #5
    Anonym (.) skrev 2021-09-21 15:13:52 följande:

    50 års kris, han har hittat något yngre som får han att känna sig "manlig"

    I mitt fall så kom han krypande eller försökte komma krypande tillbaka efter ca 2år och bönade o grät och han hade kastat bort allt "vårt" fina.

    Jag förlät aldrig hans över tramp ,vi skilde oss så fort jag fått veta att han var otrogen och tog inte tillbaka han heller.


    Oj, det var starkt av dig! Var det en liknande historia? Dela gärna med dig om du själv vill.

    Ja, jag har också funderat på om det kan vara någon typ av ålderskris nu när barnet börjar bli äldre. Vårt samliv har också gått lite på slentrian.
  • Anonym (qqq)
    Tue 21 Sep 2021 15:21
    #6

    Jag skulle aldrig acceptera detta om det var min man (är i samma ålder som er).

    Absolut att han ska ta ansvar för det kommande barnet men att säga att han "måste" träffa henne en gång i veckan för att bygga på relationen inför ett barn som inte ens är fött än, nej det tror jag inte på. Jag tror att de har sex. Han kanske har sagt henne att ni inte är tillsammans längre? 

    Det är förfärligt jag förstår det, men jag hade ärligt talat skilt mig. Ert barn är snart vuxet och kommer på sikt flytta hemifrån. Du behöver mest rå om dig själv. Se till att få ut mesta möjliga i en skilsmässa. Om jag var du hade jag redan börjat planera för hur vi skulle göra med huset, sommarstugan, gemensamma pengar/bankkonton osv. Jag hade planerat och sen bara visat honom när jag hade tänkt färdigt + slängt fram skilsmässopapperen att skriva på. Jag hade in eget honom jättemycket tid att reagera utan satt allt i rullning så snart jag kunde. 
    Kontakta en jurist om du tror att det blir bråk vid en skilsmässa, om hus och pengar. 

    Jag skulle också, om det gick, försöka få kontakt med hennes partner, eller henne själv, bakom mannens rygg för att höra hur det låter från andra sidan. 

  • Anonym (.)
    Tue 21 Sep 2021 15:34
    #7
    Anonym (H.A) skrev 2021-09-21 15:20:14 följande:
    Oj, det var starkt av dig! Var det en liknande historia? Dela gärna med dig om du själv vill.

    Ja, jag har också funderat på om det kan vara någon typ av ålderskris nu när barnet börjar bli äldre. Vårt samliv har också gått lite på slentrian.
    Det var en tjej på hans jobb hon 24 han 48, det var efter en AW som dom hamnade i säng, och han lyckades göra henne med barn.
    Det uppdagades när han skickade en kärleksförklaring med en penisbild till mig som skulle till henne.
    Hon hade fått han att känna sig levande igen, hans ord.
    Våran dotter som då var 17 förstod varför jag skilde mig.
    Jag har varit singel sedan dess och njuter för fullt av livet. 
  • Anonym (Linn)
    Tue 21 Sep 2021 16:02
    #8
    Anonym (H.A) skrev 2021-09-21 15:18:40 följande:

    Tack Linn för ett bra svar.

    Ja, precis som du säger förstår jag att han vill finnas där för barnet och det är det minsta han kan göra. Däremot förstår jag inte vad alla dessa träffar ska leda till.

    De kan hålla kontakten via telefon anser jag. Och att han ska vara med på förlossningen tycker jag är jobbigt.

    Det konstiga är att kvinnan fortfarande är tillsammans med sin man.

    Precis som du säger, jag vill i så fall vara en självklar del i detta och att planering sket tillsammans med mig och inte genom dem två på tu man hand.


    Ja konstigt att de fortfarande är tillsammans. Men vi vet ju inte alls vad hon sagt till honom, hon kan ju sagt att det var ett one night stand och döljer att hon och din man ses regelbundet.

    Din man påstod att de träffades vid tre tillfällen förra sommarensom jag förstod det. Men eftersom hon är gravid och ska föda nu har de ju fortsatt att ha sex efter det.

    Jag tror att han är oerhört smickrad av att vara åtrådd av en yngre kvinna. Han har någon ålderskris och tänker i sitt huvud att han börjar om. Fast han själv är ju lika gammal.. och har fru och barn..

    Ta stöd av de runt dig TS. Berätta för dina närmaste hur du har det, du behöver någon som lyssnar och vill DITT bästa.

    Låt inte honom diktera villkoren, just nu verkar han vilja sätta sin och kvinnans relation främst och du ska bara anpassa dig efter dom så gott det går. Det är väldigt fult av honom.
  • nernu
    Tue 21 Sep 2021 16:50
    #9

    Om hon ska föda snart hade de ju sex i vintras? Då är det inte bara tre gånger och han har fortsatt träffas efter att ni valde att satsa på er.

  • Anonym (Smula­n64)
    Tue 21 Sep 2021 19:20
    #10
    +3

    Men snälla, lämna den här misären till man. Lämna och återskapa din självrespekt. Du är värd bättre

    Gött för honom att ha två kvinnor. Hade inte trott ett ord på vad han berättar.

  • Anonym (F)
    Tue 21 Sep 2021 20:06
    #11

    Ändra trådstarten till: ?-Vad vill jag med honom??

    Tiden som exklusiv med denne man är passerad.

  • Miss Skywal­ker
    Tue 21 Sep 2021 20:09
    #12

    Varför ställer du upp på bigami?!! Blir helt matt när jag läser vilken skit vissa tar..

Svar på tråden Vad vill han med henne