• brandgul24

    Håravfall pga permanent? (24,man)

    Hej jag har fattat tyckte för att permanenta mitt hår och trivs väldigt mycket i det.
    Är nu inne på min tredje omgång och under dom senaste gånger jag har duschat har jag märkt av att flera hårstrån hamnar i mina händer när jag schamponerar håret- (använder bara head and shoulders). 
    Idag var det kanske 5-10 st. 

    Har väldigt tjockt hår, både min pappa och bror har bra hårväxt och visar inga tecken på ''bald spots''. Kan anledningen till mitt håravfall vara på grunt utav att jag permanentat håret?

  • Svar på tråden Håravfall pga permanent? (24,man)
  • Anonym (Vva)

    Tappar du 5-10 hårstrån per tvätt? Herregud, jag tappar typ 100 när jag tvättar håret. Om inte mer. 50-100 strån är normalt att tappa per dag.

  • KittyK80

    Håller med ovanstående. 5-10 hårstrån är ju ingenting. Verkligen ingenting. Med det sagt, så sliter ju naturligtvis permanent mycket på håret.

  • Anonym (Casanova)

    Det är normalt. Du lockar håret då sitter hårstrån som annars hade fallit ner på golvet lättare kvar istället för att ramla av på en gång.

    Sen kan du ju bli skallig ändå, det ena utesluter inte det andra. Men det låter inte som att du tappar särskilt mycket.

  • brandgul24
    Anonym (Casanova) skrev 2021-09-21 18:23:58 följande:

    Det är normalt. Du lockar håret då sitter hårstrån som annars hade fallit ner på golvet lättare kvar istället för att ramla av på en gång.

    Sen kan du ju bli skallig ändå, det ena utesluter inte det andra. Men det låter inte som att du tappar särskilt mycket.


    Tack för svar. Låter rimligt det du säger
Svar på tråden Håravfall pga permanent? (24,man)