• helomvandaren

    Kvinna i en mans kropp

    Hej!

    Vet inte ens vart jag ska börja.

    Men jag berättade för min sambo att jag alltid har varit intresserad av kvinnliga feminina saker. Hon har alltid varit öppen med att hon accepterar avvikelser om andra människor.

    Jag berättade för ett par veckor sen att jag vill börja använda smink för att ta bort ringar runt ögonen, och det var inget konstigt. Berättade även att jag var intresserad av smink, och det blev hon jätteglad över. Så vi har kommit överens om att hon ska sminka mig precis som en kvinna gör. Är jätteglad för detta.

    Saken är den att jag är väldigt manlig, men jag skulle vilja gå steget längre och vara kvinna. Jag gillar allt en kvinna gillar, och vill absolut inte vara klädd som en man. Är väldigt känslig, och leker tuff, varför vet jag inte.

    Men jag känner mig som en kvinna, och ibland har jag sån ångest över att jag inte får vara känslig inför släkt, vänner eller sambo. Jag ska alltid vara hård, tuff och ja, vice versa.

    Jag tror vårt förhållande skulle vara över om jag valde att bli kvinna, och det gör ont i mig, för jag älskar min sambo mer än allt. Hon har gjort så himla mycket för mig, och jag vill leva tillsammans med henne livet ut.

    Jag har under många år klätt upp mig som en kvinna, i smyg, och jag älskar det. Vill visa alla hur jag ser ut, men som situationen ser ut med släkt, vänner och det övriga så vågar jag inte.

    Bör jag leva som en man?

    Snälla, hata inte nu.

  • Svar på tråden Kvinna i en mans kropp
  • JonasHisingen

    Det finns inget som hindrar att en man är känslig eller bryr sig om sitt utseende osv. Väljer du att klä dig som en kvinna kommer du att få leva med extremt negativa konsekvenser. 

  • Användarnamnanvändarnamn

    hur har det gått för dig? Såg att tråden var rätt gammal men förstår att det måste vara tungt att tänka på. tror du kommer må allra bäst av att prata med din sambo och berätta hur du känner. förstår att du är orolig men hon verkar ju öppensinnad så finns ju ändå en stor chans att hon vill fortsätta leva med dig. Om det skulle vara så att hon inte känner attraktion till dig som kvinna, så kan ni säkert fortsätta ha en bra vänskapsrelation i alla fall? Förstår att det känns ångestfullt att ta steget. Men vad skadar det att prova? Tror du kommer känna dig stark och lycklig. Vissa människor runt omkring dig kanske inte kommer förstå, men de flesta är ändå öppensinnad nu för tiden. följ ditt hjärta, för det är tråkigt om du i slutändan av ditt liv inte känner att du har levt livet fullt ut.  

Svar på tråden Kvinna i en mans kropp