• Mirja39

    Batteri i laddhybrid

    Hej,

    jag funderar på att köpa en begagnad Volkswagen GTE. Jag läste att det kostar runt 100 000 kr att byta batteriet, men att det oftast även går att endast byta vissa delar av batteriet. Någon som vet vad det kostar? Vilken livslängd har batteriet?

    Tack för svar.

  • Svar på tråden Batteri i laddhybrid
  • snedtak

    Jag tror VW har en garanti på 8 år eller 16 000 mil (det som inträffar först) på sina batterier där de lovar minst 70% av kapaciteten. Men antagligen håller de längre, precis som att vanliga bilar normalt sett funkar även efter att garantin gått ut. Vad är det för årsmodell?

  • Mirja39
    snedtak skrev 2021-09-22 23:00:36 följande:

    Jag tror VW har en garanti på 8 år eller 16 000 mil (det som inträffar först) på sina batterier där de lovar minst 70% av kapaciteten. Men antagligen håller de längre, precis som att vanliga bilar normalt sett funkar även efter att garantin gått ut. Vad är det för årsmodell?


    Tack för svaret!
    Det är årsmodell 2018. 
  • Studentpappa

    Att batteriet skulle ge sig kan inte vara särskilt vanligt, däremot finns det ju risk för diverse elektronikfel men se till att köpa en som inte gått längre än att maskinskada på försäkringen tar fel som kommer så ska det väl inte vara några problem.

    Jag fick byta mekatronikenhet på min GTE och det kostade 100 papp enligt verkstaden. Jag hade som tur var garanti på min.


    Ride it like you stole it
Svar på tråden Batteri i laddhybrid