• Lilldorisen

    Hjälp..

    Okej så jag har ett problem. Jag är gravid i V5 fick reda på att jag var gravid för drygt en vecka sen, och berättade såklart för min sambo. Vi båda är 22år han studerat heltid och är klar till sommaren. Jag jobbar deltid på en förskola som vikarie fram till augusti nästa år. Så nu till problemet. Graviditeten var helt oplanerad jag har pstav och har haft sen december förra året. Men är själv sk ?spiralbarn? så visste att de fanns risker. Men nu försöker vi bestämma vad vi ska göra med denna graviditet. Min sambo är jätte kluven, eftersom att han knappt hinner plugga färdigt innan bebis kommer. Jag hade panik o början eftersom jag inte har fast jobb eller så men har nu vant mig med idéen om att behålla. Han däremot velar fram och tillbaka, han frågar mig varje dag om jag fått mens för att ?då slipper vi göra valet?

    Det går att få ihop det ekonomiska. Och så har vi väldigt stor stöttande familj som med störts sannolikhet skulle hjälpa till om de vart kris. Och sen så vägrar jag abort. Har gjort en tidigare i ett Annat förhållande och det var det värsta jag vart med om så vill inte göra om det.

    Så hur fan bestämmer man sig? Vet att det är min kropp mitt val i slutändan men vill ju såklart att han ska vilja ha bebisen.

    Vi har diskuterat barn i framtiden och båda är extremt på.

    Har någon varit i samma sits som kan dela med sig? Eller nån som har tips på vad man kan göra?

    Förlåt för jätte snurrigt inlägg men är så så förvirrad och förtvivlad

  • Svar på tråden Hjälp..
  • Anonym (T)

    Du är ung och har gått igenom det en gång så jag förstår verkligen att det här är jättejobbigt för dig. Kan du boka någon professionell att prata med kring detta? Det är ett stort och livsavgörande beslut och ett sådant samtal kan hjälpa dig att bottna i beslutet.

  • Lilldorisen
    Anonym (T) skrev 2021-09-22 11:12:07 följande:

    Du är ung och har gått igenom det en gång så jag förstår verkligen att det här är jättejobbigt för dig. Kan du boka någon professionell att prata med kring detta? Det är ett stort och livsavgörande beslut och ett sådant samtal kan hjälpa dig att bottna i beslutet.


    Har tid på mvc imorgon så vi lär säkert prata om de, sen träffar jag en psykolog regelbundet
  • Anonym (T)
    Lilldorisen skrev 2021-09-22 11:14:41 följande:

    Har tid på mvc imorgon så vi lär säkert prata om de, sen träffar jag en psykolog regelbundet


    Va bra!! Hoppas du får bra hjälp med att reda ut dina tankar.
Svar på tråden Hjälp..