• Anonym (Tjippen)

    Singel hela livet?

    Har ni någon i er närhet som ni tror kommer leva som singel hela livet? Pga utseende eller personlighet.

    Berätta gärna anekdoter.

  • Svar på tråden Singel hela livet?
  • Anonym (?)

    Är det ovanligt menar du? Jag har en del såna i min närhet.

    Släkting, kvinna, singel hela livet förutom korta relationer vid 25-30 (aldrig sambo eller liknande) gick bort strax efter 50. Ointresserad av barn.

    Kollega, man, nu runt 60. Alltid solo enligt vad han själv berättat. Nära relation med syskonbarn.

    Bekant, man, nu 55+. Alltid solo. Sport/friluftsintresserad, utåtriktad, passar ibland barn åt vänner och släktingar.

    Bekant, också man 55+. Familj som jag känt sen jag var barn, båda hans syskon har familj. Denna man har endast haft korta relationer, Max 3-4 månader. Komplett ointresserad av barn. Lite åt Partyprisse med en del ons.

  • Anonym (A)

    Jag har flera manliga kollegor som kommer leva som singlar resten av livet. Jag tror inte det är något dom valt själva. Alla är speciella och en riktigt underlig. Men det finns väl en till alla om man letar och vill hitta nån? Alla är över 50 år och aldrig haft ett förhållande. En av dom går det nog inte att leva med för han skulle aldrig kompromissa om något och dumförklarar gärna oss kollegor för småsaker. Tänker att det blir samma i en relation.

  • Anonym (Jiha)
    Anonym (Tjippen) skrev 2021-09-22 19:55:49 följande:

    Har ni någon i er närhet som ni tror kommer leva som singel hela livet? Pga utseende eller personlighet.

    Berätta gärna anekdoter.


    Många i min umgängeskrets faktiskt. Vet inte om det är att beklaga egentligen, för det är ju självvalt sv flera så det är ju bra.

    Merparten av alla jag umgås med är singlar. Jag är tjej runt 30 med vänner mestadels i samma ålder men även med ålderskillnad (enbart uppåt).

    Varför tror jag att de kommer att fortsätta vara singlar? Dels för att de inte ser vinning på tvåsamhet och inte vill ha barn exempelvis. Dels för att de är så individualistiska att det inte skulle vara rimligt för dem att ha någon annan människa så nära på sig i sitt liv (de skulle aldrig kunna kompromissa med vissa saker). Dels är de ganska självupptagna och det leder inte till exempelvis djupa diskussioner eller någon mer personlig djup kontakt.

    Vissa jagar dock efter killar men så fort de dejtar någon blir de helt galna och kväver killen direkt så de drar.

    En killkompis till mig är väldigt mesig och har svårt att visa känslor så tror att många tjejer tröttnar därför.
  • Mandel

    De flesta av de jag känner/vet är/varit singlar mer eller mindre hela livet så handlar det mer om personligheten än utseendet. 
    Endast en som kvalar in under både utseende och personlighet.

    Och det behöver alla gånger inte vara någon negativ personlighet utan mer att en del faktiskt inte vill anpassa sig till det jobb som det faktiskt är att leva i en relation utan de väljer då hellre singellivet än att kompromissa.
    Eller att man har väldig unika intressen som det kan vara svårt att hitta någon av motsatt kön som delar.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Finns)

    Man 52 som bor kvar i föräldrahem. Inga syskon. Gott ställt antagligen pga få utsvävningar. Lite speciell men jag tror det beror på att han aldrig haft nån flickvän. Inte dum eller oattraktiv men känns som han aldrig kom igång under tonåren. Förvånar mig inte om han är oskuld. Han skulle vinna på att flytta till ny ort. Trevlig man egentligen.

  • Jonnynilsson

    Jag har två kollegor som är eviga singlar. Tjejen säjer att hon aldrig mer kommer att ta i en man då hon bara råkat ut för idioter enligt henne själv när hon försökt dejta.

    Manliga kollegan har så vitt jag vet aldrig haft någon relation. Bägge har en ålder som börjar på en femma.

Svar på tråden Singel hela livet?