• Littlemisssunshinee

    Försenad mens! Gravid?

    Är på BIM+4 nu och min mens brukar ALLTID vara tidig?! Nu är den helt plötsligt sen och jag börjar "känna mig" gravid, känns konstigt, brösten är ömma, mår okontrollerbart illa rätt ofta...

    Tog ett gravtest på BIM+2 och ett idag också, båda neg (men med svag antydan på ett streck - spökstreck??) och är otålig. Gravid eller inte? Hur vet man, hur lång tid tar det innan gravtesten visar "rätt"?

    Tänkte ta ett till test imorgon med morgonurinen, men är så nervös så kommer nog inte kunna sova. Ge mig styrkekramar <333

  • Svar på tråden Försenad mens! Gravid?
  • Anonym (Eop)

    Oftast får man ju positivt om man är gravid på BIM, men vissa har man ju hört är låghormonare och plussar inte förrän flera dagar efter

  • Littlemisssunshinee

    Ja men tänker lite så också, men iom att det syntes liiite streck tänker jag ändå att det kan vara plus? Testade inte morgonurin så kan ju vara låg hormonhalt pga det också, ska pröva morgonurin imorgon och är helt sönderstressadTyst

  • Anonym (Eop)
    Littlemisssunshinee skrev 2021-09-22 20:34:39 följande:

    Ja men tänker lite så också, men iom att det syntes liiite streck tänker jag ändå att det kan vara plus? Testade inte morgonurin så kan ju vara låg hormonhalt pga det också, ska pröva morgonurin imorgon och är helt sönderstressad


    Så kan det ju faktiskt vara. Håller tummarna för din skull <3 Meddela gärna här hur det gick imorgon!
  • Littlemisssunshinee
    Anonym (Eop) skrev 2021-09-22 20:38:31 följande:
    Så kan det ju faktiskt vara. Håller tummarna för din skull <3 Meddela gärna här hur det gick imorgon!
    Testet imorse var negativt, med svaaaaag antydan (spökstreck) och ingen mens än.

    Får paniiik, är jag gravid eller inte? Måste jag väntaväntavänta bara? Har noll tålamod... :(
  • Anonym (Eop)
    Littlemisssunshinee skrev 2021-09-23 11:05:47 följande:

    Testet imorse var negativt, med svaaaaag antydan (spökstreck) och ingen mens än.

    Får paniiik, är jag gravid eller inte? Måste jag väntaväntavänta bara? Har noll tålamod... :(


    Förstår att du är otålig, men vänta någon dag eller 3 med att testa igen eller se om mensen dyker upp
  • Littlemisssunshinee
    Anonym (Eop) skrev 2021-09-23 12:42:41 följande:
    Förstår att du är otålig, men vänta någon dag eller 3 med att testa igen eller se om mensen dyker upp
    Tack för stödet<3 får bara hålla mig i skinnet i några dagar och hålla tummarnaTyst
  • Littlemisssunshinee
    Anonym (Eop) skrev 2021-09-23 12:42:41 följande:
    Förstår att du är otålig, men vänta någon dag eller 3 med att testa igen eller se om mensen dyker upp
    2 neg test till och idag, BIM+8, kom mensenGråter
  • Anonym (Ärlighet)
    Littlemisssunshinee skrev 2021-09-26 13:11:15 följande:
    2 neg test till och idag, BIM+8, kom mensenGråter
    Tyvärr helt väntat med tanke på att du hade negativt på bim+4 också.
Svar på tråden Försenad mens! Gravid?