• Aka01

    Skraj efter botox behandling! HJÄLP!

    Så botox?. Funderade länge innan och hittade mig en erfaren legitimerad sjuksköterska som har en egen klinik i staden jag bor. Jag blev injekterad i lördags, det har alltså gått 4 dagar. Jag ville bli av med rynkorna i pannan och har aldrig gjort detta tidigare. När jag bokade tiden önskade jag endast ett område, pannan. Hon rekommenderade mig att även behandla arga rynkan för ett finare resultat/helhet. Tänkte först att hon ville ?sälja? på mig men jag googlade lite och fler rekommenderade detta. Så igår (dag 3) märker jag att mina ögonbryn ändrat form och blivit väldigt mycket rakare i formen, ont bakom ögat och nässelutslag på båda kinderna även samma symptom idag (dag 4). Värken bakom ögat och lite vid ögonbrynet är värre idag och just det ögonbrynet lyfter sig inte alls som mitt andra. Hon som injekterat detta säger att detta är fullt normalt och att vi ska avvakta några dagar för att korrigera lyftet på brynet. Vad säger ni som har erfarenhet av botox behandling? Pannan ser bred ut och är väldigt stel. Kommer detta att släppa lite? Är det liksom lite svullnad som lagt sig över pannan? Jag ber er, skräm inte upp mig i onödan, jag har skitit ner mig redan av alla googlingar jag gjort hittills och haft lite smått dödsångest.

  • Svar på tråden Skraj efter botox behandling! HJÄLP!
  • Anonym (X)

    Jag har aldrig botoxat mig själv men har en väninna som gör det på regelbunden basis. En gång fick hon "lite extra" och det såg inte klokt ut. Ögonbrynen var uppdragna till ett Vadå? konstant. MEN, det la sig efter ett tag.
    Jag tror att du ska avvakta ts och se hur det blir när det lägger sig lite. Tror det kan ta nån vecka eller två. Dvs, oroa dig inte för mycket.

  • Anonym (Aldrig igen)

    Jag har gjort botox i pannan och gör det aldrig igen då hela mitt ansikte ändrade utseende. Ögonbrynen höjdes och ändrade form vilket ändrade hela mitt ansiktsuttryck. Det kändes obehagligt att pannan var så stel.

    Men jag hade aldrig ont som du beskriver så det skulle jag uppsöka en läkare för om det inte ger med sig. Gällande att brynen ändrat form kan hon som utförde botoxen justera antar jag. Det var inget jag fick veta tyvärr utan till mig sa de att det ger med sig allteftersom, men det gav inte ned sig förrän botoxen släppte. Ändå gjorde jag detta på ett välkänd på Östermalm i Stockholm.m

  • Aka01

    Tack för era lugnande svar! ????????

    Anonym (aldrig igen) - Exakt så som du skriver känner jag! hela mitt ansikte har också ändrat utseende och då ögonbrynen också och jag tycker också att det är otroligt obehagligt med en sån stel panna. När ungefär började det bli bättre för dig? Ditt förändrade utseende? Var det när all botox gått ur helt eller blev det bättre efter några veckor? jag mår dåligt när jag ser mig i spegel. jag känner inte igen mig själv. jag ser otroligt bred ut över panna och bryn och jag ser elak och arg ut.

  • Anonym (Naughty40)

    Du kan vara lugn. Det är ju inte något permanent ingrepp, så om du inte tycker om det, så kommer det ju släppa så småningom. Just att man kan se lite arg ut och att ögonbrynen ändrar form är helt normalt vid botox. Kliniken du gått till erbjuder väl en gratis korrigering efter ca 2 veckor om du vill? Men avvakta lite, det brukar se bättre ut efter några veckor är min erfarenhet. Just att ögonbrynen ser ut som arga streck kallas för spocking. Googla det så ska du se att detta är vanligt vid botox. En duktig behandlare ska kunna sänka dina bryn om du går tillbaka för korrigering.

  • Aka01

    Anonym (Naugh­ty40) Tack tack och tack! fan vad alla är fina som kommer med lugnande besked. otroligt tacksam! ??

  • Anonym (Aldrig igen)
    Aka01 skrev 2021-09-23 23:13:49 följande:

    Tack för era lugnande svar! ????????

    Anonym (aldrig igen) - Exakt så som du skriver känner jag! hela mitt ansikte har också ändrat utseende och då ögonbrynen också och jag tycker också att det är otroligt obehagligt med en sån stel panna. När ungefär började det bli bättre för dig? Ditt förändrade utseende? Var det när all botox gått ur helt eller blev det bättre efter några veckor? jag mår dåligt när jag ser mig i spegel. jag känner inte igen mig själv. jag ser otroligt bred ut över panna och bryn och jag ser elak och arg ut.


    Det avtog allteftersom botoxen släppte men minns inte hur lång tid det tog, men några veckor i alla fall. Bra att du får korrigera, som jag fattat det är det vanligt att det behöver göras. Tyvärr sa de inte det till mig på kliniken där jag gjorde det och ändå var det på ett välkänt ställe.
Svar på tråden Skraj efter botox behandling! HJÄLP!