• Linnie

Vad händer med flashback forum?

Hej kära fellow familjelivare som även är flashbackare.

Jag har haft problem med flashback i säkert två veckor.

Nu har problemen blivit så stora att sidan inte kan användas.
    Ibland kommer jag in på huvudsidan men så fort jag ska klicka mej vidare så dyker det upp:
                              400 Bad Request
                     Request Header Or Cookie Too Large
           -------------------------------------------------------------------
                       kod på 4-5 små bokstäver, tex nginx

Förr kom det bara då och då, jag kunde då uppdatera eller gå bakåt och ge ett nytt kommando och då funkade det för det mesta. Det gör det inte alls nu.

Är just nu inloggad via mobilen och flashback funkar där. Både datorn och luren brukar funka att vara inloggade på samtidigt.
    Provat att logga ut från luren och det gör inte att flashback strejkar mindre på datorn.

Någon mer som är med om att flashback strular, om än inte hela tiden men ofta nog för att irritera?

Varför blir det såhär?

Ps. Jag är inte ett tekniskt underverk direkt...

• Svar på tråden Vad händer med flashback forum?
  • Anonym (Q)

Varför kan du inte fråga detta på flashback?

• Linnie
    Anonym (Q) skrev 2021-09-22 22:57:52 följande:

Varför kan du inte fråga detta på flashback?

För att det var medan jag författade detta inlägg som jag kollade flashback på luren och gjorde några klick för att se om det funkade.

Från datorn kommer jag ju inte ens in på fb och kan göra något meddelande och det var detta jag utgick från när jag började författa det.

Trodde innan jag hade kollat upp det att det inte funkade på luren heller.

Visst kan jag väl författa en trådstart via luren där. Men det känns som om familjelivare som även är aktiva på flashback kan svara på om flashback är inne i någon kris för flera användare och att detta kommer att fixas? Att det är fel på mitt konto? Att det blir såhär när man är avstängd?
    Har något minne från att det var väldigt likt när jag var avstängd sist, att jag kom till startsidan men inte kom vidare.
    Men förklarar ju inte att det iaf funkar med några knapptryck med luren.

Eller få andra inputs från kloka, tekniskt kunniga familjelivare som kan ge förslag på varför det blir såhär.
  • Linnie

Har loggat ut från fb på luren.

Nu kommer jag inte ens in på flashbacks startsida på datorn..

(tror inte att detta har någon korrelation..)

• Linnie
    Mantrasina skrev 2021-09-22 23:32:26 följande:

Har samma problem, men kommer inte in på någondera.

Har du?!

Hur länge har du haft det så?

Har du hört från andra att de har samma problem?
  • Anonym (jamjam)

Är inte medlem på Fb men kommer till huvudsidan och kan öppna inlägg och länkar. Har Firefox. Har du testat rensa datorn från cookies eller surfa privatläge?

• Anonym (f)

Har samma problem. Uppdatera sidan så brukar det lösa sig.

• Linnie
    Anonym (jamjam) skrev 2021-09-22 23:49:00 följande:

Är inte medlem på Fb men kommer till huvudsidan och kan öppna inlägg och länkar. Har Firefox. Har du testat rensa datorn från cookies eller surfa privatläge?

Jag ska prova både inkognito och rensa datorn från cookies.

Tack för tips!

Hur gör jag för att ta bort cookies? Alltså jag har hittat dit förr, men det har ju tagit sin tid. Så tänkte om du ungefär kan säga bara var jag går in till att börja med. Inställningar?
  • Linnie

Jag kan flashbacksurfa inkognito

Vad betyder nu detta? Att jag är avstängd?

har ju inte skrivit något som i mitt tycke skulle vara skäl för tillfällig avstängning. Ibland håller inte nitiska mod med utan ger mej varningar eller tillfälliga avstängningar för "trams och offtopic".

Vad jag älskar familjeliv där man kan gå lite offtopic ibland utan att bli belagd med munkavle!

• Linnie
    Anonym (f) skrev 2021-09-22 23:55:41 följande:

Har samma problem. Uppdatera sidan så brukar det lösa sig.

Det gjorde ju det i början.

Men senaste dagarna kommer jag inte vidare från startsidan. Förutom nu då jag gick inkognito.

Så du hävdar också att flashback haft problem med detta ett tag? 

Verkar vara en hel del som också tycker att flashback krånglar en del alltså.. var helt okej när det krånglade en del. Men nu är det konstant.

Men som sagt, tippar på att det blivit värre för att jag säkert blivit avstängd.. 
Svar på tråden Vad händer med flashback forum?