• QueenV

    Progynon vid ivf. Lyckat? biverkningar?

    Jag har nu tagit progynon 2mg 3ggr/dagen i 4 dagar.

    Jag har rätt kraftig huvudvärk till och från samt mår lite smått illa i princip hela dagarna.

    Har inte för mig jag mådde såhär sist gång jag tog detta läkemedel.

    Ni som också tagit progynon vid ivf, (eller av annan anledning) hur mådde ni?

    Undrar också hur många som har lyckats bli gravid med progynon?

  • Svar på tråden Progynon vid ivf. Lyckat? biverkningar?
  • Anonym (P)

    Fick progynon många gånger under våra år med fertilitetsbehandlingar.

    Även det IVF försöket som gav oss ett litet mirakel.

    Hade nog inga direkta biverkningar, kanske att jag kände mig aningen uppsvälld och humöret var lite svajigt. Men i och med IVF så var ju kroppen fullproppad med diverse hormoner, och nu vid sista försöket hade jag även östrogenplåster så svårt att veta vad som gav vilka biverkningar.

  • Hunny B

    Jag har tagit progynon vid tre tillfällen, varav två har resulterat i graviditeter och barn. Jag fick också väldigt kraftig huvudvärk, mest i början sen klingade det av mer och mer. Kände mig även smått illamående.

  • Anonym (Citrus)

    Hjälper inte alls. Så bitter på sjukvården så att det inte finns. Sista jag provade. Fick inga barn, är nu 43 och överväger att åka till Danmark och söka vård där efter 6 år av aktiva försök.

  • Jag är bara jag

    Tagit Progynon 8 ggr och inte tyckt jag känt av dom. Helt nödvändig medicin vid ED som jag gjort. Men folk reagerar olika på läkemedel. Ofta går dock biverkningar över med tiden.

  • Anonym (Citrus)

    Fick biverkningar i form av lös mage och humörsvängningar. Behöver jag säga att jag är separerad idag?

  • Eva7272

    Åt progynon under IVF försök ett och fick massa biverkningar. Väldigt ont i brösten, känslosam, molvärk i magen. Jag trodde stundtals att jag var gravid men fick negativt på testdagen. Äter progynon nu igen under försök 2. Har ömma bröst men inte som förra gången. Denna gång har jag fått positiva graviditetstest. Har egentligen officiell testdag imorgon, tror och hoppas att det är plus då också.

  • QueenV
    Anonym (P) skrev 2021-09-23 00:03:11 följande:

    Fick progynon många gånger under våra år med fertilitetsbehandlingar.

    Även det IVF försöket som gav oss ett litet mirakel.

    Hade nog inga direkta biverkningar, kanske att jag kände mig aningen uppsvälld och humöret var lite svajigt. Men i och med IVF så var ju kroppen fullproppad med diverse hormoner, och nu vid sista försöket hade jag även östrogenplåster så svårt att veta vad som gav vilka biverkningar.


    Hur långt in i graviditet åt du progynon?
  • QueenV
    Hunny B skrev 2021-09-23 09:17:08 följande:

    Jag har tagit progynon vid tre tillfällen, varav två har resulterat i graviditeter och barn. Jag fick också väldigt kraftig huvudvärk, mest i början sen klingade det av mer och mer. Kände mig även smått illamående.


    Tack för svar! Hur långt in i graviditeten tog du progynon?
  • QueenV
    Eva7272 skrev 2021-09-23 19:54:46 följande:

    Åt progynon under IVF försök ett och fick massa biverkningar. Väldigt ont i brösten, känslosam, molvärk i magen. Jag trodde stundtals att jag var gravid men fick negativt på testdagen. Äter progynon nu igen under försök 2. Har ömma bröst men inte som förra gången. Denna gång har jag fått positiva graviditetstest. Har egentligen officiell testdag imorgon, tror och hoppas att det är plus då också.


    Håller tummarna! Tack för svar
  • QueenV
    Anonym (Citrus) skrev 2021-09-23 12:31:28 följande:

    Hjälper inte alls. Så bitter på sjukvården så att det inte finns. Sista jag provade. Fick inga barn, är nu 43 och överväger att åka till Danmark och söka vård där efter 6 år av aktiva försök.


    Vad tråkigt att höra.

    Håller tummarna för dig!
  • Hunny B
    QueenV skrev 2021-09-23 19:59:49 följande:

    Tack för svar! Hur långt in i graviditeten tog du progynon?


    Jag har för mig att jag slutade/trappade ner runt vecka 10, ca en vecka efter tidigt vul där graviditet konstaterats.
  • Anonym (P)
    QueenV skrev 2021-09-23 19:58:12 följande:

    Hur långt in i graviditet åt du progynon?


    Var på vul v 7+6 och då allt såg bra ut sa de åt mig att trappa ned och sluta. Tror jag slutade helt nån dryg vecka efter det
Svar på tråden Progynon vid ivf. Lyckat? biverkningar?