• Hejhopp92

    Gravid och vet inte vad jag ska göra

    Hej!

    Jag ska försöka fatta mig så kort jag kan.

    Jag har dejtat en kille i ca 1.5 år. Vi har under den tiden inte blivit tillsammans då han har rätt svårt med sina känslor och saker blir lätt fel.

    Vi har fortsatt att umgås och trivs i varandras sällskap.

    Nu för ca 1 månad sen flyttade vi ihop (fortfarande inte i en relation) och ja som ni kan räkna ut är vi ju fysiska för jag är nu gravid.

    Jag har aldrig varit med om en rörligare situation, och jag vet absolut inte vad jag ska göra, därför skriver jag här till er!

    Denna graviditeten har helt kommit som en chock då jag precis har börjat en ny karriär (visserligen sidan om mitt heltidsjobb så det skulle inte påverka min mammaledighet) men ja jag var så taggad på det nya yrket, har känt mig väldigt fri och haft enorma planer.

    Nu när jag vet att jag är gravid så kan jag ändå inte låta bli att tänka på hur mysigt det också hade varit....aaaah jag är så förvirrad...

    Är så rädd att ta fel beslut, är jätterädd för hur min omgivning ska reagera, mina föräldrar kommer inte bli jätteglada av valet av man...ush herregud.

    Jag har bokat en tid till barnmorskan för ett hälsosamt i vecka 7, jag är nu i veckan 4 så det är änsålänge väldigt tidigt.

    Behöver bara diskutera med er o se om någon kanske också befunnit sig i någon knivig situation?

    Killen som är pappa till barnet säger att han finns här för mig oavsett vad jag väljer att göra..

    Kramar till er och tack för att ni orkar ta er tid att läsa allt!

  • Svar på tråden Gravid och vet inte vad jag ska göra
  • DFgirl

    Hej

    Jag är också gravid och jag vill behålla men min sambo vill att vi gör abort. Så skönt för dig att han ändå finns där ! Jag fick bra stöd av kurator på abortklinik. Försök tänka igenom för och nackdelar för att lättare kunna ta ett beslut.

Svar på tråden Gravid och vet inte vad jag ska göra