• Thu 23 Sep 2021 11:34
    7505 visningar
    4 svar
    4
    7505

    Cyklogest eller Lutinus

    Jag har gjort två FET, vid första blev jag gravid men fick missfall i v 7 och den andra blev inget. Vid båda återföringarna har jag fått Lutinus. Inför nästa FET har läkaren sagt att vi kanske skulle testa cyklogest istället. Vad har ni för erfarenheter och är skillnaderna stora på biverkningar osv?


    (¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Cyklogest eller Lutinus
  • Thu 23 Sep 2021 13:06
    #1

    Jag har aldrig haft biverkningar av progesteron i sig. Däremot tyckte jag inte om Lutinus pga pinnen- det gjorde ont helt enkelt. Cyklogest vet jag inte hur den funkar, men den kan ju omöjligt vara värre än Lutinus så byt du. Och lycka till nästa gång!

  • Fri 24 Sep 2021 07:43
    #2

    Jag har testat båda och cyclogest är mer som en liten vaxsupp som smälter väldigt snabbt och dessutom rinner ut. Innehåller mer progesteron om jag inte missminner mig och att den rinner ut omgående verkar vara vanligt. Lutinus är mer som en hård tablett, den rinner såklart också ut, men mycket långsammare. Men överlag så tyckte jag att lutinus kändes mer, hade mer biverkningar av det.

  • Fri 24 Sep 2021 20:14
    #3

    Har bara provat cyclogest men blev gravid på första försöket och är nu i vecka 18! Biverkningar jag fick var illamående och uppblåst!

  • Sun 10 Apr 2022 15:16
    #4

    Nu är jag lite sent ute med att svara men de två gånger jag plussat under vår ivf-resa har varit med cyclogest. Båda med FET också. Första gången tidigt missfall i v 6 och denna gången är jag bara på RD10 men har betydligt starkare plus än sist. 

    Cyclogest rinner mycket men jag känner mig mindre sträv och irriterad i slemhinnorna. Fick nästan klåda av Lugesteron som jag fick tidigare. Vad gäller biverkningar är det ingen större skillnad för min del. Samma ungefär. Lite typ "mensvärk".

    Jag försöker inte påstå att man lättare blir gravid med cyclogest, bara att för mig personligen har det funkat. Sen om det beror på dom eller inte, har jag ingen aning om. Blev själv misstänksam när dom ville byta men nu såhär i efterhand är jag glad att dom gjorde det!

    Trosskydd är räddningen, för de rinner! Skrattande

Svar på tråden Cyklogest eller Lutinus