• miin

alaska pollock? (snabbt svar)

kan man äta fisken alaska pollock när man är gravid?
    (har försökt kolla på www.slv.se men förstår inte)

• Svar på tråden alaska pollock? (snabbt svar)
  • Kiralves

det är ju en torsk fisk..och torsk kan man väl äta

• TorpSara

Ja. Kolla på SLV. Där får du alltid snabba svar

• minilinuz

jag har ätit en hel del alaska pollock fisk för jag har hört att det ska vara okej!

• Lola Jämtland

Det är väl vanlig torsk?

• miin

Lola Jämtland
    nja, alaska pollock fiskas i norra Stilla Havet, längs med hela den amerikanska västkusten... men jag vet inte.

• Lola Jämtland

Men det står väl på paketet vad det är för fisk o vart den kommer ifrån?

• Den där Linn

Den tillhör torskfamiljen

• Den där Linn

Alaska pollock är namnet på fisken!

• Den där Linn

Alaska pollock tillhör torskfamiljen.
    Den är förvillande lik torsken med sina tre ryggfenor och skäggtöm. Emellertid har den oftast en jämnare brun- eller olivgrön färg.

Alaska pollock når sällan en längd över 90 cm och maxvikten ligger på ca 1,4 kg. Den är Stilla Havets motsvarighet till vår egen torsk och lever utmed den amerikanska västkusten och den asiatiska östkusten.

• Fenris

Grymt med en sådan Alaska Pollock-expert!!

• hobnob

miin (TS): Eftersom det inte står något på www.slv.se om att man ska undvika Alaska Pollock så är det bara att äta.
    Det är ganska lätt att utläsa vilka sorter du bör äta mindre av eller helt undvika.

• Miss Daisy

Hahaha! Jag har alltid undrat vad Alaska Pollack var för nån slags fisk egentligen. Funderade om Pollack var namnet och att den var fiskad i Alaska. Man lär sig nått nytt varje dag.

• Äventyr

Jag käkar alla fiskar eftersom jag inte ligger i riskzonen för att överkonsumera någon fiskart. En fiskmiddag kan ju knappast lagra så mycket gifter oavsett vilken fisk jag väljer.

• prinsessa 87

Va kul att jag hittade den här tråden! undrade nämligen samma sak häromdan när vi skulle äta fiskgratäng som man ska värma i ugnen.

I den är de nämligen Alaska pollock och både jag o älskling blev lite förvirrade. Vad är de för fisk egentligen!??!

men nu vet jag att det är en slags torsk då alltså? :)

Svar på tråden alaska pollock? (snabbt svar)