• twet1975

    En undergiven man

    En man som jag har träffat en gång har sagt att han är mycket undergiven och söker en kvinna som kan acceptera hans personlighet. Han har skrivit t.o.m att om vi gillar varandra och vill bo ihop så ska vi skriva ett avtal om bestraffningar om han inte lyder mig och om att jag kan äga honom. Han sa att jag måste vara sträng och hård för han mår bättre av det. Vad menas med det egentligen? Är det bra eller dålig när det gället kvinnostyrd relation? Kan ni bara hjälpa mig om hur jag ska göra. Jag har inte träffat en liknande man tidigare som honom.

  • Svar på tråden En undergiven man
  • KittyK80

    Om du googlar på BDSM så får du information om vad han gillar.

  • twet1975

    Jag har googlat och det är inte bra. Undrar bara verkligen om det är bra att satsa på. Han sa själv att man måste säga till honom vilken tid när han ska sätta pajamas på sig och vilken tid han ska lägga sig.

  • KittyK80
    twet1975 skrev 2021-09-23 16:42:43 följande:
    Jag har googlat och det är inte bra. Undrar bara verkligen om det är bra att satsa på. Han sa själv att man måste säga till honom vilken tid när han ska sätta pajamas på sig och vilken tid han ska lägga sig.
    Nej det hade jag inte fixat heller. Alls.
  • Tecum

    Eftersom du frågar så passar det inte dig. Han verkar helknäpp och behöver en lika knäpp kvinna som älskar att bestämma och detaljstyra. Jag hade dumpat.

  • Anonym (VlarK)

    Först och främst, mår DU bra av att bestämma? Har du redan innan sådana tendenser?

    Nu menar inte jag en relation där han slutar tänka själv utan det kan rent av vara så att han tänder på starka bestämda kvinnor, finns ju inget i hans önskemål som säger att han önskar vara helt handlingsförlamad. Han har sagt vad han behöver och du kan naturligtvis kontra, eller kanske tillochmed förväntas kontra.

    I vilken utsträckning menar han att han är undergiven, sexuellt eller genomgående i vardagen?

    Min man är undergiven men det betyder inte att han lägger sig platt eller är en mes, tvärt om. Han är mycket mer uppmärksam på mina behov och vad jag behöver av honom än någon annan man jag tidigare date-at eller varit ihop med, han sätter mig som sin absolut högsta prioritering vilket gör att jag älskar och respekterar honom oerhört mycket för den man han är.

    Diskutera igenom det med honom (om du ens överväger en relation med honom och ha ett öppet sinne)

    Ta reda på vad han ser som bestraffning, i vilken utsträckning han vill att du bestämmer, vad du får i utbyte av honom (nej svaret vad som helst duger INTE)

    Ps. Om min man inte ens kunde avgöra vad han skulle sova iklädd själv så hade jag inte heller klarat av en relation med honom. Jag kan däremot bestämma mycket andra saker inför att vi ska lägga oss men det är ju inte samma sak. Ds.

Svar på tråden En undergiven man