• yasso

    Dela tankar

    Hej alla där ute.

    Jag har två barn där pappan bor i hemlandet och sedan skilsmässan 3 år tillbaka har dem inte träffats dels för att jag vägra åka till hemlandet med dem men även omständigheterna i landet där kan han inte komma till Sverige. Flera gånger nämner han att han vill se dem. Jag är inte emot att jag åker ner med dem till hemlandet men det är att jag får kriga med min egen mamma för hon vill inte släppa mig åka och säger konstant han ska komma hit om han vill se dem. Hon vägra förstå. Jag vill inte göra henne besviken men samtidigt kan jag inte göra som hon vill för hon är rädd om barnbarnen ska fastna i hemlandet. Hur ska man övertyga henne ? eller ska man bara ta beslutet åka o så får hon bli sur o ta de?

  • Svar på tråden Dela tankar
  • yasso
    Tow2Mater skrev 2021-09-23 21:52:58 följande:

    Kan ni inte ses i ett tredje land?


    Saken är inte vilket land utan hade han kunnat resa hade han åkt till Sverige vilket han inte kan.
  • Tow2Mater
    yasso skrev 2021-09-24 07:34:34 följande:
    Saken är inte vilket land utan hade han kunnat resa hade han åkt till Sverige vilket han inte kan.
    Jaha, jag trodde det handlade om rädsla att barnen kunde fastna i hemlandet om ni åker dit. Menar du att han inte kan resa alls?
  • Anonym (Teddy)
    yasso skrev 2021-09-24 07:34:34 följande:

    Saken är inte vilket land utan hade han kunnat resa hade han åkt till Sverige vilket han inte kan.


    Varför kan han inte resa?
  • Anonym (Förklara mer)

    Hej , du måste nog förklara omständigheterna mer om vi ska kunna svara.

    Dessutom förstår jag inte riktigt din fråga. Först skriver du att du vägrar åka till hemlandet. Lite senare skriver du att det är din mamma som inte låter dig åka.

    Vad är det du vill ha våra synpunkter på?

  • Anonym (Förklara mer)

    Hej , du måste nog förklara omständigheterna mer om vi ska kunna svara.

    Dessutom förstår jag inte riktigt din fråga. Först skriver du att du vägrar åka till hemlandet. Lite senare skriver du att det är din mamma som inte låter dig åka.

    Vad är det du vill ha våra synpunkter på?

Svar på tråden Dela tankar