• Skugga

    Vad får man säga utan att tråden blir avstängd.

    Kära familjeliv. I över fem år så har jag varit medlem hos er. Det är underbart

    Men Dom senaste 3 åren har min tråd blivit borttagen när det kommer till vissa saker. Vad jag har lärt mig är att aldrig prata om pengar på denna forum. Oavsett vad det handlar om. Även om det inte handlar om ekonomi. Så kan det handla om mycket annat som att veta pris på detaljer eller annat som man är nyfiken på. Sen, utav det övriga kan det ha med hälsa och vård att göra. Till exempel, kirurgi och opperation. Genom det, så har ni stängt mina trådar liksom. Jag gör inget brott i alla fall. Men ni kan ge mig ett svar varför ni eller om det är er moderator so. Tar bort tråden för att den antingen ser att det bryter mot villkoren ni kanske har ändrat. Så jag vet inte vad jag ska lägga ut för trådar längre. Det är mycket ni har lyckats stänga av. Trots att jag följer reglerna.

  • Svar på tråden Vad får man säga utan att tråden blir avstängd.
  • Anonym (Ett par no-nos)

    Två no-nos är att försöka diskutera problem relaterade till att du är kort som kvinna, då försvinner tråden. Tror detta beror på en användare som postade om detta hela tiden. Har själv försökt diskutera ämnet pga. min dvärgväxt men nästa gång jag försöker får jag nog byta kön för annars försvinner tråden.

    Andra grejen är att du får inte kritisera män som vill dela med sig av sina fruar till andra män, ej heller antyda att detta förmodligen är en form av självskadebeteende.

    Blir intressant att se om mitt inlägg får stå kvar, dessa ämnen verkar så känsligt respektive så känsligt för kritik att man inte ens får påtala att ämnena är känsliga eller känsliga för kritik.

     

  • Anonym (Ebba)

    Om du länkar till en webbshop kan det uppfattas som ett reklaminlägg, men i övrigt förstår jag inte varför dina trådar blir borttagna. De ämnen du nämner diskuteras ju frisk här utan att trådarna tas bort.

  • Anonym (r)

    Om du inte får meddelande om varför tråden togs bort så kan du kontakta FL.


    Antagligen följer du inte reglerna så bra som du tror.


     

  • Aniiee

    Det handlar ofta inte om VAD utan om HUR.

    Jag vet inte hur länge jag varit medlem här, men jag har bara fått en enda tråd borttagen, och den var egentligen inte ens skriven av mig. jag lånar ut mitt konto ibland till två av mina bröder, och en av de fick en tråd borttagen. Annars har jag diskuterat både pengar och vård och annat mycket mer risque och aldrig fått en tråd borttagen.


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Anonym (_)
    Anonym (Ett par no-nos) skrev 2021-09-23 17:18:16 följande:

    Två no-nos är att försöka diskutera problem relaterade till att du är kort som kvinna, då försvinner tråden. Tror detta beror på en användare som postade om detta hela tiden. Har själv försökt diskutera ämnet pga. min dvärgväxt men nästa gång jag försöker får jag nog byta kön för annars försvinner tråden.

    Andra grejen är att du får inte kritisera män som vill dela med sig av sina fruar till andra män, ej heller antyda att detta förmodligen är en form av självskadebeteende.

    Blir intressant att se om mitt inlägg får stå kvar, dessa ämnen verkar så känsligt respektive så känsligt för kritik att man inte ens får påtala att ämnena är känsliga eller känsliga för kritik.

     


    Användaren som skapade längdtrådarna "bytte kön" ibland också, men trådarna blev ändå borttagna. Så jag skulle vilja påstå att längdtrådar är strängt förbjudet oavsett vilket kön användaren har eller vilken användaren är.

    Oavsett användare som skapar tråden är det alltså tydligen förbjudet att diskutera problem relaterade till längd. Patetiskt faktiskt!
  • Anonym (_)

    Dessutom är det tydligen skillnad på användare och användare, vissa kan skrlva hur mycket de vill som uppenbarligen är emot reglerna, utan att få inläggen borttagna.

    Vissa användare är immuna mot borttagning här. Vet vilka dessa är men vill inte outa deras användarnamn här.

  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (r) skrev 2021-09-23 18:21:19 följande:

    Om du inte får meddelande om varför tråden togs bort så kan du kontakta FL.


    Antagligen följer du inte reglerna så bra som du tror.
    Då är du ytterst blåögd om du tror att de kommer svara, fråga går absolut, men det förblir tyst som i graven... Ingen som ens bemödar sig med att motivera beslutet att ta bort ett inlägg, eller på något sätt förklara vad man gjort fel.

    Jag har fått säkert 15-20inlägg borttagna och en användare blockerad, aldrig en endaste gång har jag fått veta varför, bara helt tomma meddelanden.

    Givetvis har jag ju mina aningar om vad anledningarna var, vissa ämnen är ju tabu att ifrågasätta märker man tydligt.
    Ett inlägg minns jag tydligt, det handlade om när damlandslaget ställde sig på knä inför en match.... Oj oj oj, det fick man inte tycka var fel gjort...

    Det är bara den tidsåldern vi lever i, deplattformering eller "cancel culture" kallas fenomenet.
    De som inte tycker som den som bestämmer skall tystas.
    Tycker man "fel" enligt moderatorerna på FL så får man sina inlägg borttagna, här får man bara delat i diskussionen om det man skriver är PK eller passar i åstiktskorridoren....
  • Skugga

    Tycker ändå att det är konstigt . Jag skriver helt vanliga frågor. Typ som det här med trafikskolan och allt om detta. Inklusive ....er och annat information  man kan tänka sig. Like med lägenheter eller hjälp eller annat som man vill veta. Och det här med kirurgi, utredningar och mycket annat som man vill lägga till. Nu vågar jag inte eftersom allt av detta tars ju bort.

  • Anonym (Anonym)
    Skugga skrev 2022-02-17 11:04:33 följande:

    Tycker ändå att det är konstigt . Jag skriver helt vanliga frågor. Typ som det här med trafikskolan och allt om detta. Inklusive ....er och annat information  man kan tänka sig. Like med lägenheter eller hjälp eller annat som man vill veta. Och det här med kirurgi, utredningar och mycket annat som man vill lägga till. Nu vågar jag inte eftersom allt av detta tars ju bort.


    Som nån föreslog så kanske du inte följer reglerna så bra som du tror. Att trådar tas bort handlar annars nästan alltid om att de spårar ur, och är alltså inte alltid trådstartarens fel. Men om du själv diskuterar på ett väldigt hetsigt sätt så kan det så klart vara bidragande. En annan stor orsak att trådar tas bort är för att de sprider ohälsosamma diskussioner, t ex kring självmord eller antidemokratisk propagande mm.
  • OupaOupa

    Instämmer helt! Den mest märkliga tråden jag har fått borttagen var en hyllningstråd om andra användare på forumet. Det var fin stämning i tråden men så vips var den borta. 

    Det som stör mig är att liknande trådar ligger kvar. Jag anmälde en bara för att se vad som hände men nej, den fick ligga kvar för moderator kunde inte se att den bröt mot några regler. 

    Jag tror att de flesta av oss stör oss mest på inkonsekvensen vad gäller vilka trådar får ligga kvar medan andra går i papperskorgen. 

  • Skugga
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-17 11:12:00 följande:
    Som nån föreslog så kanske du inte följer reglerna så bra som du tror. Att trådar tas bort handlar annars nästan alltid om att de spårar ur, och är alltså inte alltid trådstartarens fel. Men om du själv diskuterar på ett väldigt hetsigt sätt så kan det så klart vara bidragande. En annan stor orsak att trådar tas bort är för att de sprider ohälsosamma diskussioner, t ex kring självmord eller antidemokratisk propagande mm.
    Men jag skriver inget verbalt eller något liknande som skulle störa någon. Och det är sant Polan. Och jag brukar vara försiktig.
  • Anonym (Anonym)
    Skugga skrev 2022-02-17 11:24:38 följande:
    Men jag skriver inget verbalt eller något liknande som skulle störa någon. Och det är sant Polan. Och jag brukar vara försiktig.
    Ordet "verbalt" betyder inte det du tycks tro. Verbalt = muntligt. Men det är ju bra att du försöker hålla god ton, vissa trådar blir man trötta av när två användare går igång och bara tjafsar sönder allt. Förstår inte varför admins inte sitter och surfar aktivt på forumet och plockar bort sånt i realtid istället för att sitta och vänta på anmälningar.
  • Anonym (.)

    Tack o lov är familjeliv otroligt förlåtande.. faktiskt.
    Jag sitter hellre här och diskuterar här mer, fler gånger, och alla dagar i veckan och mer än mot vad jag tex. hade använt Facebook, där åker man ffs på all möjlig ban långt innan man har hunnit säga sin poäng eller vid minsta missförstånd. eller att man "Har verkat vara oförståerlig? heter det så.. jaja.
    Tänkte mer bara, även ibland kan personerna man pratar med vara helt korkade?
    Men det är lugnt, för att man får chansen att reda ut vad man egentligen menade.. precis som att det ska vara, kan vara i vår verklighet!

    Vi pratar ändå i text- form och det är svårtolkat ibland, som sagt helt okej.
    Synd därför att du har blivit bortplockad' säger jag helt utan att veta exakt vad du har sagt.. men men.

Svar på tråden Vad får man säga utan att tråden blir avstängd.