• Anonym (Autis­tisk tjej)
    Thu 23 Sep 2021 23:52
    4755 visningar
    5 svar
    5
    4755

    Fråga mig- Autistisk tjej- vad du vill om AST/Asperger

    Jag har varit aktiv i en hel del autism/Asperger trådar och tänkte att det kunde vara dags att starta en egen. Fråga vad du vill veta så ska jag försöka svara så gott jag kan.  

    För er som inte känner igen mig så fick jag min diagnos när jag var 25 år. Hade jag varit barn idag är jag övertygad om att jag hade jag fått den tidigare. Jag har också en bror med autism och en lättare utvecklingsstörning. 

  • Svar på tråden Fråga mig- Autistisk tjej- vad du vill om AST/Asperger
  • Anonym (dejta som autist­?)
    Fri 24 Sep 2021 06:59
    #1

    Hur är det att dejta som autist? Dejtar du? Dejtar du neurotypiska män?

    (Är själv som du fast lite äldre. Min man är neurotypisk).

  • Anonym (Autis­tisk tjej) Trådstartaren
    Fri 24 Sep 2021 12:29
    #2
    Anonym (dejta som autist?) skrev 2021-09-24 06:59:05 följande:

    Hur är det att dejta som autist? Dejtar du? Dejtar du neurotypiska män?

    (Är själv som du fast lite äldre. Min man är neurotypisk).


    Jag har dejtat både neurotypiska och autistiska tjejer och killar (är bisexuell) Är inte i ett förhållande just nu, har nyligen kommit fram till att jag helst skulle dejta någon med autism helst utan ADHD, då ADHD symtomen klatschar med hur jag fungerar. 
  • Anonym (ggggg­)
    Mon 18 Jul 2022 15:00
    #3
    Anonym (Autistisk tjej) skrev 2021-09-24 12:29:18 följande:
    Jag har dejtat både neurotypiska och autistiska tjejer och killar (är bisexuell) Är inte i ett förhållande just nu, har nyligen kommit fram till att jag helst skulle dejta någon med autism helst utan ADHD, då ADHD symtomen klatschar med hur jag fungerar. 
    Hej!

    Har du också fått en uppfattning om att det är rätt vanligt att vara bisexuell som autist?
    Jag är både bi och autist och har fått uppfattningen om att det verkar vara vanligare att vara bi bland autister än den neurotypiska befolkningen.
  • Mon 18 Jul 2022 15:35
    #4

    Varför gjorde du en utredning? Vad föranledde den? 

  • Mon 18 Jul 2022 15:36
    #5

    Såg nu att tråden är gammal. Såg inte det. 

Svar på tråden Fråga mig- Autistisk tjej- vad du vill om AST/Asperger