• Fri 24 Sep 2021 17:19
    758 visningar
    5 svar
    5
    758

    Svagare positiva test, erfarenhet?

    Har testat positivt dagarna innan mens, svagt men synligt. Nu på bim+1 så testar jag något starkare men inte alls så starkt som jag gjort vid tidigare graviditeter (de var starkare redan på bim-1).

    Borde man vara orolig för att ökningen i hcg verkar ta längre tid än de andra gångerna?

    Måste det innebära missfall? Jag är alltså 95% säker på när ägglossning var osv, därför har jag själv ingen förklaring på varför det är annorlunda denna gång, mot de tidigare gångerna..

    Någon som varit igenom liknande där andra/tredje/fjärde barnet gav lite svagare utslag än med första barnet?

  • Svar på tråden Svagare positiva test, erfarenhet?
  • Fri 24 Sep 2021 17:50
    #1

    Jag har inte tatt gravtest, men hcg-prov och det skilde en och samma dag mellan 1000 resp. 361. Båda gångerna blev det barn. Så utifrån streck på gravtest går det inte bedöma hur en graviditet fortlöper för hcg kan variera.

  • Fri 24 Sep 2021 18:04
    #2
    Jag är bara jag skrev 2021-09-24 17:50:05 följande:

    Jag har inte tatt gravtest, men hcg-prov och det skilde en och samma dag mellan 1000 resp. 361. Båda gångerna blev det barn. Så utifrån streck på gravtest går det inte bedöma hur en graviditet fortlöper för hcg kan variera.


    Åh vad skönt att läsa. Då går det alltså att ha helt olika graviditeter på det sättet också. Har liksom aldrig upplevt det här. Är inget som tyder på missfall i övrigt, men du vet hur nojig man kan bli när man så gärna vill. Tack för svar! :)
  • Fri 24 Sep 2021 18:06
    #3

    Man får noja. {#emotions_dlg.flower} Gjorde jag med efter flera m.f. Men rätt som det är går det vägen. Solig

  • Mon 27 Sep 2021 14:00
    #4

    Kan säga att de gånger det varit svagare för mig eller bara stått ve 1-2 har jag fått missfall, har tyvärr haft en del. Starkare då har det blivit bebis

  • Mon 27 Sep 2021 16:27
    #5
    idisb skrev 2021-09-27 14:00:53 följande:

    Kan säga att de gånger det varit svagare för mig eller bara stått ve 1-2 har jag fått missfall, har tyvärr haft en del. Starkare då har det blivit bebis


    Jaa, här var det ju precis vid Bim och tydligen inte så ovanligt att få svagt så länge det ökar. Känns som att det ökade saktare än mina tidigare gånger. Fick gravid 2-3 på lördag en och denna idag (inte morgonurin), bim+4. Så jag känner mig liiite lugnare nu. Tack för svar! :)

Svar på tråden Svagare positiva test, erfarenhet?