• Anonym (Riri)

Bim +6 ingen mens inget plus....

Enligt appen skulle jag ha mens för 6 dagar sedan... osäker när jag haft ägglossningen exakt, kan eventuellt gissa på den 14-15 då jag hade intensiv mensvärk med stick på ena äggstocken. Men min app brukar alltid stämma, med högst 2/-2 dagar.

Hade massa symptom förra veckan, var nästan helt säker på att jag var gravid... och tyckte mig se ett litet plus men det var nog inbillning. Livmodertappen är långt in och jag har vita ägglossningflytningar med vitt. Går att göra små broar typ.

Vad tusan händer?! :/ Har svag mensvärk och lagom trött, men inga mer symptom än så.. kanske lite varm.

Kan det betyda att mensen kommer endå? :/

• Svar på tråden Bim +6 ingen mens inget plus....
  • Anonym (Jag)

Rent krasst är det så att man inte kan passera BIM utan att vara gravid. Lutealfasen ändras nämligen inte så har man haft äl och inte blivit gravid får man mens. Problemet är att äl kan ha varit senare än man tror. Och då blir BIM senare också. Ibland kan man tom haft utebliven äl och då har man ju ingen BIM alls.

En app kan omöjligt veta om/när du hade äl. Bättre då gå efter äl-symptom eller ta äl-test. Du skriver 14/15- menar du att du kan ha haft äl då? Det är endast 10 dagar sen och då har du inte passerat BIM än.

Vänta några dagar till med nästa test.

• Anonym (Riri)
    Anonym (Jag) skrev 2021-09-24 21:40:47 följande:

Rent krasst är det så att man inte kan passera BIM utan att vara gravid. Lutealfasen ändras nämligen inte så har man haft äl och inte blivit gravid får man mens. Problemet är att äl kan ha varit senare än man tror. Och då blir BIM senare också. Ibland kan man tom haft utebliven äl och då har man ju ingen BIM alls.

En app kan omöjligt veta om/när du hade äl. Bättre då gå efter äl-symptom eller ta äl-test. Du skriver 14/15- menar du att du kan ha haft äl då? Det är endast 10 dagar sen och då har du inte passerat BIM än.

Vänta några dagar till med nästa test.

Om ägglossningen inte inträffat, då kommer inte mensen eller? Det konstiga är att första molvärket och sticket kom den 1-2:a sept. Sen efter det har jag haft till och från, förra veckan, den 14-15 gjorde det så pass ont att jag visste inte vart jag skulle ta vägen plus stickningar på höger sida. Spekulerar bara nu men tänker kanske ägglossningen kom senare och inträffade runt det datumet... men kan ägglossningen kännas som en intesiv mensvärk? Tack för din text, skönt att bolla med någon vad det kan vara..
  • Anonym (Jag)

Äl-smärta kan göra jätteont. Hade jag då och då och vek mig dubbel. Eftersom du egentligen inte vet alls när äl inföll så vänta med test några dagar till. Är man gravid fördubblas hcg var 3:e dag och kan alltså gå från blankt test till positivt. Om man inte haft äl alls kommer mensen till slut, men det kan dröja väldigt länge. Den gamla slemhinnan lossnar nämligen till sist ändå.

Svar på tråden Bim +6 ingen mens inget plus....