• eeras

    Gravid efter Nuvaring

    Hej!

    Jag och sambon planerar att sluta med preventivmedel för att börja försöka skaffa barn.

    Ni som använt Nuvaring, hur lång tid tog det för er innan er mens blev regelbunden och er ägglossning kom igång? Jag förstår såklart att detta skiljer sig från person till person men det är ändå intressant att veta.

    Tar ut min sista ring idag och är så exalterad över att få uppleva hur min kropp fungerar utan extra hormon efter många års användning, men också på att förhoppningsvis lyckas skapa ett nytt liv ??

  • Svar på tråden Gravid efter Nuvaring
  • Lovve123

    Tog ut min i oktober förra året. Min cykel har varit regelbunden sen november dock har det ännu inte resulterat i en bebis två missfall i v 5. Hoppas på den här cykeln. Har testat rosenrot för första gången nu. Ska bli spännande och se om det hjälper. Började äta på min första dag med mens och slutade ca två dagar innan ägglossning.

  • eeras

    Vad skönt att det kom igång så snabbt för dig! Men så tråkigt att för dig att behöva gå igenom missfall ?? Hoppas det biter snart!

    Oh, spännande! Vad ska Rosenrot hjälpa till med?

  • Lovve123
    eeras skrev 2021-09-25 08:08:08 följande:

    Vad skönt att det kom igång så snabbt för dig! Men så tråkigt att för dig att behöva gå igenom missfall ?? Hoppas det biter snart!

    Oh, spännande! Vad ska Rosenrot hjälpa till med?


    Jag började läsa om folk som tog det och blev gravida. Det bidrar till en normal menstruation och en ökad förmåga att bli gravid. Men jag förstår att det inte måste bidra till det men nu har jag försökt länge nog utan resultat så skadar inte att testa
Svar på tråden Gravid efter Nuvaring