• Sat 25 Sep 2021 11:34
    1074 visningar
    8 svar
    +1
    8
    1074

    Folk intresserar mig inte

    Hej!

    Ja, så är det. Folk i det verkliga livet intresserar mig inte. Det är inte så att jag själv är en intressant person. Jag är vanlig och tråkig, i mitt tycke.

    Jag har svårt att föra samtal med folk då de som sagt inte intresserar mig och jag har svårt att lägga ner tid och energi på folk. Jag vet vad det beror på, men det är inget jag kan göra något åt. Det är bara sån jag är!

    Inga påhopp tack!

    Känner du som jag så kanske du vill snacka en stund?Glad


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Svar på tråden Folk intresserar mig inte
  • Trädgå­rdssla­ngen
    Sat 25 Sep 2021 11:37
    #1

    Du är inte intresserad av människor eller att prata med dem men du vill ändå prata med dem..?

  • Trx
    Sat 25 Sep 2021 11:38
    #2

    Du kanske bara måste komma in i djupare samtal med andra människor. Det ytliga snacket kan ju bli tråkigt. Sånt tar tid och förtroende men det kanske det som du saknar?   

  • Sat 25 Sep 2021 12:05
    #3
    +1
    Trädgårdsslangen skrev 2021-09-25 11:37:18 följande:

    Du är inte intresserad av människor eller att prata med dem men du vill ändå prata med dem..?


    Alltså, i det verkliga livet är det inte många jag finner är intressanta. På nätet är det en annan sak, av någon anledning. Där kan jag också välja lite grann om jag vill prata med personen eller inte.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Sat 25 Sep 2021 12:06
    #4
    +1
    Trx skrev 2021-09-25 11:38:33 följande:

    Du kanske bara måste komma in i djupare samtal med andra människor. Det ytliga snacket kan ju bli tråkigt. Sånt tar tid och förtroende men det kanske det som du saknar?   


    Jo, du har en poäng där. Jag är så trött på allt det ytliga snacket och alla artighetsfraser!
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • JonasH­isinge­n
    Sat 25 Sep 2021 17:13
    #5

    Men är du missnöjd med din situation? Annars är det väl bara att acceptera att du inte är så intresserad.

  • Sat 25 Sep 2021 17:28
    #6
    JonasHisingen skrev 2021-09-25 17:13:11 följande:

    Men är du missnöjd med din situation? Annars är det väl bara att acceptera att du inte är så intresserad.


    Jag tänker att det är en two-way street. Om jag inte är intresserad av folk, hur kan folk då vara intresserade av mig?
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • JonasH­isinge­n
    Sat 25 Sep 2021 18:00
    #7
    Freddie K skrev 2021-09-25 17:28:31 följande:

    Jag tänker att det är en two-way street. Om jag inte är intresserad av folk, hur kan folk då vara intresserade av mig?


    Så är det förstås. Tycker många människor är tråkiga som håller sig på ett väder- och vindplan, är politiskt korrekta och följer strömmen i allt. Å andra sidan är det inte så intressant att fånga deras uppmärksamhet.
  • Sat 25 Sep 2021 18:01
    #8
    JonasHisingen skrev 2021-09-25 18:00:09 följande:
    Så är det förstås. Tycker många människor är tråkiga som håller sig på ett väder- och vindplan, är politiskt korrekta och följer strömmen i allt. Å andra sidan är det inte så intressant att fånga deras uppmärksamhet.
    Nej, det är väl sant i och för sig. 
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
Svar på tråden Folk intresserar mig inte