• Sat 25 Sep 2021 11:43
    914 visningar
    2 svar
    2
    914

    Någon som fått infektion efter MA?

    Hej på er.

    Fick konstaterat MA på KUB förra veckan. Hjärtat hade slutat ticka i vecka 12. I onsdags var jag inlagd på Östra och fick genom medicinsk abort startat upp så att jag fick ut min lilla mini :(

    Igår tyckte jag att värken övergick i en annan sorts smärta och blödningarna övergick till klumpar och började lukta extremt illa.. Vilket är ihållande även idag.. Jag har en förmåga att tro att man inte riktigt blir tagen på allvar på gynakuten, så jag har inte åkt dit ännu. Sitter i telefonkö till 1177 just nu för att få råd om hur jag ska göra. Är det någon annan som varit med om liknande? Var det tecken på infektion? Har förhöjd temp men inte så att vården skulle se det som feber.

  • Svar på tråden Någon som fått infektion efter MA?
  • Sat 25 Sep 2021 12:46
    #1
    Limani82 skrev 2021-09-25 11:43:53 följande:

    Hej på er.

    Fick konstaterat MA på KUB förra veckan. Hjärtat hade slutat ticka i vecka 12. I onsdags var jag inlagd på Östra och fick genom medicinsk abort startat upp så att jag fick ut min lilla mini :(

    Igår tyckte jag att värken övergick i en annan sorts smärta och blödningarna övergick till klumpar och började lukta extremt illa.. Vilket är ihållande även idag.. Jag har en förmåga att tro att man inte riktigt blir tagen på allvar på gynakuten, så jag har inte åkt dit ännu. Sitter i telefonkö till 1177 just nu för att få råd om hur jag ska göra. Är det någon annan som varit med om liknande? Var det tecken på infektion? Har förhöjd temp men inte så att vården skulle se det som feber.


    Beklagar er mini :(

    Jag födde Ellen stilla i v.25 efter att hon somnat in i min mage. Jag åkte hem dagen efter och kvällen efter det så fick jag sjukt ont i magen. Kom från ingenstans, trodde först att jag var förstoppad.

    Ramlade ihop på golvet och kom inte upp pga smärtan. Efter 15 min insåg vi att något inte stämde och vi ringde ambulans. Dom kom och fick lyfta mig upp på båren och jag skrek för att det värkte så.

    Dom tog tempen och den var på 38grader (hade ingen feber innan alls) och 45 min senare så hade jag 42 grader och den gick inte ner. Mina infektionsvärden var skyhöga och jag fick tre olika antibiotika intravenöst och dom visste inte ifall jag skulle klara mig. Efter ca 14 timmar vände det och det blev alltmer stabilt.

    Jag hade fått en jätte allvarlig livmoderinfektion pga rester efter förlossningen . (Luktade riktigt illa)

    Blev kvar på sjukhus med intravenöst antibiotika i 5 dagar och därefter utskriven med en 7dagars kur antibiotika.

    Jag tycker du ska åka upp, speciellt om du har feber
  • Sun 26 Sep 2021 06:43
    #2

    Tack <3 Men fy, vilken hemsk upplevelse du varit med om :( Beklagar.

    Jag fick rådet att åka in. Det visade sig vara infektion pga rester livmodern. Läkaren lyckades få ut en del som låg precis i mynningen till livmodern. Har lite kvar precis innanför. Fick 2 olika Antibiotika att ta samtidigt här nu i 10 dagar och sedan återbesök på Sahlgrenska. Ska dessutom på återbesök på Östra på onsdag. Så det blir dubbelt upp med koll hos läkare. Borde väl bli bra, tänker jag. Om det blir värre skulle jag söka akut igen. Har fruktansvärt ont. Luktar inte lika illa efter att jag fått bort det som låg i mynningen iaf.

Svar på tråden Någon som fått infektion efter MA?