• Jagarjordgubbar97

    SYNRUBBNING EFTER FÖRLOSSNING!

    Hej!

    Jag födde mitt barn i mars & ungefär 3 veckor efter förlossningen så började mitt synfält bli väldigt konstigt.

    När jag vred huvudet eller ögonen åt ett håll väldigt fort/ansträngt (min kropp är väldigt spänd) så ser jag blixtrar i mitt synfält som kommer i en millisekund samt synbortfall.

    Jag har varit hos läkaren & dom kunde inte se att jag hade näthinneavlossning, glaskroppsavlossning eller en tumör.

    Har någon av er upplevt samma sak som jag? Är väldigt otroligt extremt stressad men de har blivit bättre nu & jag upplever att detta händer när min stress är som värst. Slänger in en liten video jag gjort så får ni en visiual upplevelse hur jag upplever dessa synrubbningar.

  • Svar på tråden SYNRUBBNING EFTER FÖRLOSSNING!
  • Anonym (Synmigrän?)

    Det finns något som heter synmigrän, men det konstiga i detta är att du får det vid ett så specifikt tillfälle

    Synmigrän brukar beskrivas som lysmaskar som börjar i periferin och rör sig inåt, sedan kan man se suddigt eller ha synfältsbortfall. En del får huvudvärk efter. Det kan vara i upp till 60 min, men ofta runt 20 min.... Läs på att Eriks hemsida.

    Skönt att de inte kunde se något allvarligt hos läkaren.

  • Jagarjordgubbar97
    Anonym (Synmigrän?) skrev 2021-09-25 16:21:29 följande:

    Det finns något som heter synmigrän, men det konstiga i detta är att du får det vid ett så specifikt tillfälle

    Synmigrän brukar beskrivas som lysmaskar som börjar i periferin och rör sig inåt, sedan kan man se suddigt eller ha synfältsbortfall. En del får huvudvärk efter. Det kan vara i upp till 60 min, men ofta runt 20 min.... Läs på att Eriks hemsida.

    Skönt att de inte kunde se något allvarligt hos läkaren.


    Dem säger att de e pga min spända kropp & stressen gör det värre. Hoppas på att få höra nån upplevt samma som mig :/
  • Jagarjordgubbar97
    Jag är bara jag skrev 2021-09-25 16:22:51 följande:

    Ammar du? Det är vanligt med sämre syn när man ammar. Hänt mig med.


    yes jag ammar! Fick höra man kan få sämre syn, & det har jag fått också. Men däremot är synrubbningar inte samma sak som dålig syn. De e pga jag har stel nacke & är spänd säger dom
  • Jag är bara jag
    Jagarjordgubbar97 skrev 2021-09-25 17:29:27 följande:
    yes jag ammar! Fick höra man kan få sämre syn, & det har jag fått också. Men däremot är synrubbningar inte samma sak som dålig syn. De e pga jag har stel nacke & är spänd säger dom
    Det kanske har med ammandet att göra också? Om du inte sitter eller ligger helt avslappnat menar jag.
Svar på tråden SYNRUBBNING EFTER FÖRLOSSNING!