• Sat 25 Sep 2021 18:58
    1510 visningar
    12 svar
    12
    1510

    Ljusbeige flytning

    God kväll,

    Har gått in i vecka 6 (5+1) och har fått liiite ljusbeigeaktiga flygningar. Inget brunt,rosa eller blod har kommit ut och har inte sett spåret av det heller. Men är det normalt att flygningarna inte är genomskinliga eller vita? De är alltså ljusbeiga. Inte haft några smärtor eller liknanade.

    Tacksam för svar om det är normalt eller svar om hur era flytningar sett ut under tidig graviditet.

  • Svar på tråden Ljusbeige flytning
  • Sat 25 Sep 2021 19:02
    #1

    Tycker det låter normalt. :) Jag blödde i början till och med. 

  • Sat 25 Sep 2021 22:06
    #2
    Almander skrev 2021-09-25 18:58:53 följande:

    God kväll,

    Har gått in i vecka 6 (5+1) och har fått liiite ljusbeigeaktiga flygningar. Inget brunt,rosa eller blod har kommit ut och har inte sett spåret av det heller. Men är det normalt att flygningarna inte är genomskinliga eller vita? De är alltså ljusbeiga. Inte haft några smärtor eller liknanade.

    Tacksam för svar om det är normalt eller svar om hur era flytningar sett ut under tidig graviditet.


    Ja det är helt normalt och flytningar tilltar ofta när man blir gravid.
  • Sun 26 Sep 2021 11:04
    #3

    Idag när jag varit på toa så stoppade jag upp lite papper i slidöppningen och då kom lite mörkare beige/brun flytning på pappret, fortfarande ingen smärta eller liknande..

    Kan det vara ett mf på g? :(

  • Sun 26 Sep 2021 12:07
    #4
    Almander skrev 2021-09-26 11:04:52 följande:

    Idag när jag varit på toa så stoppade jag upp lite papper i slidöppningen och då kom lite mörkare beige/brun flytning på pappret, fortfarande ingen smärta eller liknande..

    Kan det vara ett mf på g? :(


    Det kan va så men behöver absolut inte vara det. I början av en graviditet är det inte helt ovanligt med små blödningar. Om det tilltar och/eller du får väldigt ont skulle jag dock ringa 1177 eller din närmaste gynakut för råd.
  • Glinda från Oz
    Sun 26 Sep 2021 12:08
    #5

    Grattis till graviditeten! Att blöda lite under graviditeten är helt normalt. Det kom lite blod för mig då och då och idag är min dotter en fullt frisk 6- åring.

    Jag tycker du ska kontakta personen som gjorde ditt VUL så du slipper vara orolig.

  • Sun 26 Sep 2021 13:24
    #6

    Tyvärr kan jag inte göra VUL förrän 21 oktober då har jag bokat in ett privat ultraljud..

    Så håller tummar och tår att allt går vägen. Glömde tillägga att vi hade sex igårkväll om det kan ha någon påverkan om slemhinnorna är känsligare.

  • Sun 26 Sep 2021 13:30
    #7
    Almander skrev 2021-09-26 13:24:39 följande:

    Tyvärr kan jag inte göra VUL förrän 21 oktober då har jag bokat in ett privat ultraljud..

    Så håller tummar och tår att allt går vägen. Glömde tillägga att vi hade sex igårkväll om det kan ha någon påverkan om slemhinnorna är känsligare.


    Det kan absolut påverka! Sköra slemhinnor och friktion ger lätt små kärlbistningar. Tror inte du behöver oroa dig <3
  • Glinda från Oz
    Sun 26 Sep 2021 13:36
    #8
    Almander skrev 2021-09-26 13:24:39 följande:

    Tyvärr kan jag inte göra VUL förrän 21 oktober då har jag bokat in ett privat ultraljud..

    Så håller tummar och tår att allt går vägen. Glömde tillägga att vi hade sex igårkväll om det kan ha någon påverkan om slemhinnorna är känsligare.


    Du måste ha gjort ett redan eftersom du vet så exakt i vilken dag du är i. Det är säkert att ha sex som gravid.
  • Sun 26 Sep 2021 13:58
    #9

    Ber om ursäkta för otydlighet. Enligt apparna, ägglossning & första dagen i senaste mensen. Så ser dagarna ut så

  • Sun 26 Sep 2021 14:11
    #10
    Almander skrev 2021-09-26 13:58:30 följande:

    Ber om ursäkta för otydlighet. Enligt apparna, ägglossning & första dagen i senaste mensen. Så ser dagarna ut så


    Som du räknar är standard, det gör de även hos mvc fram tills man gjort ett ultraljud och då justerar de efter det. Fram tills dess går de på senaste mens och cykellängd :) 
  • Sun 26 Sep 2021 14:38
    #11
    Almander skrev 2021-09-26 13:58:30 följande:

    Ber om ursäkta för otydlighet. Enligt apparna, ägglossning & första dagen i senaste mensen. Så ser dagarna ut så


    Jag har blött under mina 2 senaste graviditeter. Börjat i v.6 och hållit i sig till v.12 båda gångerna. Ibland ljusrosa/ljusbeige flytningar men ibland som en mensblödning också. Man blir lika rädd varje gång trotts att man har förstått att det är normalt. Ca 40% gravida kvinnor blöder under graviditeten.

    Nu är jag i v.7 och ingen blödning än
  • Glinda från Oz
    Sun 26 Sep 2021 18:28
    #12
    Almander skrev 2021-09-26 13:58:30 följande:

    Ber om ursäkta för otydlighet. Enligt apparna, ägglossning & första dagen i senaste mensen. Så ser dagarna ut så


    Då har du ingen aning, det kan skilja en vecka eller mer.
Svar på tråden Ljusbeige flytning