• Sat 25 Sep 2021 22:36
    7223 visningar
    3 svar
    3
    7223

    Hjälp!! Äggplock och är så Nervös

    Hej

    Jag och min sambo har försökt länge att få barn. Jag har två barn sedan tidigare, men min sambo har inga. Jag är 40 år. Nu har vi startat IVF behandling och på tisdag är det dags för äggplock. Jag är så nervös!

    Idag är jag på dag 11 med Gonal F 900 och dag 7 med Fyremadel. Imorgon ska jag ta sista sprutan Ovitrell. Hur har det sett ut för er vid UL och hur många ägg äggblåsor hade ni?

    Dag 1-6 Gonal F 225 UL dag 7 ca 8 äggblåsor små

    Från dag 5-11 även tagit Fyremadel

    Dag 7-11 Gonal F 300 + Fyremadel

    UL dag 9 ca 12 äggblåsor i olika strl största 17

    I morgon dags för sista sprutan Ovitrell.

    Jag är så nervös och undrar hur ni upplevt äggplock och om det gjorde ont.

    Jag har även mått så dåligt sista 2ve. Deppig, känslig och inte alls mått bra. Någon fler som mått dåligt under behandlingen?

  • Svar på tråden Hjälp!! Äggplock och är så Nervös
  • Sat 25 Sep 2021 23:33
    #1

    Hej!


    Jag har gjort två äggplock och snart mitt 3e, jag har upplevt de två första som helt smärtfria, man får ta värktabletter samt morfin under ingreppet. Lugnande har jag hört att man kan få om man ber om det. Alla har olika upplevelser av plocken, men jag hoppas att du får en smärtfri och snabb sådan. Man brukar känna av som mensvärk under dagen efteråt men får hem en liten starkare smärtstillande oftast.


    Man kan ofta bli känslig och må lite skumt under stimuleringen :) jag  brukar få huvudvärk första dagarna och sen bli känslig överlag, inte bara pga medicinen utan pga den psykiska påfrestningen som IVF ändå innebär. 


    Jag hoppas allt går bra! {#emotions_dlg.flower}

  • Sun 26 Sep 2021 09:10
    #2
    Dibella skrev 2021-09-25 23:33:45 följande:

    Hej!

    Jag har gjort två äggplock och snart mitt 3e, jag har upplevt de två första som helt smärtfria, man får ta värktabletter samt morfin under ingreppet. Lugnande har jag hört att man kan få om man ber om det. Alla har olika upplevelser av plocken, men jag hoppas att du får en smärtfri och snabb sådan. Man brukar känna av som mensvärk under dagen efteråt men får hem en liten starkare smärtstillande oftast.

    Man kan ofta bli känslig och må lite skumt under stimuleringen :) jag  brukar få huvudvärk första dagarna och sen bli känslig överlag, inte bara pga medicinen utan pga den psykiska påfrestningen som IVF ändå innebär. 

    Jag hoppas allt går bra! 


    Tack för svar Di Dibella ????

    Hoppas allt går vägen för dig, när det är dags för äggplock igen.
  • Anonym (Tindr­a)
    Fri 10 Dec 2021 15:19
    #3
    MamiA39 skrev 2021-09-25 22:36:50 följande:
    Hjälp!! Äggplock och är så Nervös
    Hej

    Jag och min sambo har försökt länge att få barn. Jag har två barn sedan tidigare, men min sambo har inga. Jag är 40 år. Nu har vi startat IVF behandling och på tisdag är det dags för äggplock. Jag är så nervös!

    Idag är jag på dag 11 med Gonal F 900 och dag 7 med Fyremadel. Imorgon ska jag ta sista sprutan Ovitrell. Hur har det sett ut för er vid UL och hur många ägg äggblåsor hade ni?

    Dag 1-6 Gonal F 225 UL dag 7 ca 8 äggblåsor små

    Från dag 5-11 även tagit Fyremadel

    Dag 7-11 Gonal F 300 + Fyremadel

    UL dag 9 ca 12 äggblåsor i olika strl största 17

    I morgon dags för sista sprutan Ovitrell.

    Jag är så nervös och undrar hur ni upplevt äggplock och om det gjorde ont.

    Jag har även mått så dåligt sista 2ve. Deppig, känslig och inte alls mått bra. Någon fler som mått dåligt under behandlingen?
    Hur har det gått får aldrig barn jag heller
Svar på tråden Hjälp!! Äggplock och är så Nervös