• Anonym (E)

    Sexuella problem i relation

    Hjälp mig... jag vet inte vad jag ska göra.

    Jag är gift med en man jag verkligen älskar från djupet av mitt hjärta. Vi har varit ett par i flera år och har två barn tillsammans.

    Problemet är att han har en väldigt... utsvävande sexualitet? Han har sedan tidigt i relationen haft en massa kontakt med diverse andra kvinnor gällande både sex och andra mer vardagliga kontakter trots att jag verkligen uttryckt att jag inte vill detta).

    Han kollar väldigt mycket på porr.

    Vi har problem att ha ett fungerande samliv då det känns som att han inte tänder på mig alls. Har frågat honom om detta men han säger att han tänder väldigt mycket på mig. Men han tar aldrig initiativ till att ha sex/älska utan gör mer utspel i form av diverse kommenterar (typ *tar du den i röven? Vill du ge mig en avsugning?) som om det skulle vara någon form av förförelseteknik.. Till saken hör att jag inte är mycket för analsex och han vet mycket väl om detta efter alla år av tjat och jag har ställt upp men sedan sagt jag inte får ut någonting av detta.

    Snålt med kyssar, han tar aldrig i mig, försöker få det skönt för mig (han ger mig oralsex max en gång per år) som om jag inte existerar som en del av sexet.

    Han har väldigt svårt att komma och känns inte som att han tycker att *vanligt sex* är skönt nog. (Jämför man med andra män har jag aldrig varit med om detta utan det flyter på av sig själv och man kan testa nya saker osv) men är som någon låsning hos honom (?).

    Vidare pratar han ofta om att dra in andra kvinnor i vårt *sexliv* (men när jag sagt ja, att jag är öppen för detta) har han ändå inte liksom... velat ta tag i det eller vad man ska säga.

    Han har deltagit i sexklubbar online bakom ryggen på mig och haft kontakt med olika kvinnor (lägger ofta till olika kvinnor på sociala medier med någon typ av fetisch). Det har nästan slutat med skilsmässa pga detta flera gånger men då slutar han för att sedan börja om igen. Har frågat om han vill ha öppen relation men det vill han absolut inte vilket förvånar mig.

    Så är det någon som känner igen detta? Med liknande erfarenheter? Har han en störning? Går det att *bota* detta och komma vidare?

  • Svar på tråden Sexuella problem i relation
  • Anonym (Linn)

    Jag hoppas nästan att detta är ett skämt!? Varför i all världen är du tillsammans med denna man? Jag förstår verkligen inte. Det är obegripligt.

  • Anonym (E)
    Anonym (Linn) skrev 2021-09-26 09:42:19 följande:

    Jag hoppas nästan att detta är ett skämt!? Varför i all världen är du tillsammans med denna man? Jag förstår verkligen inte. Det är obegripligt.


    Alltså det är inte ett skämt tyvärr. Jag älskar verkligen honom som person och han är väldigt fin på precis alla andra sätt men det är just det här som förstör mycket.
  • Anonym (Plankstek)

    Om han nu har fetischer som han inte får utlopp för hemma så kommer ni givetvis aldrig att ha ett vettigt sexliv så som du önskar det. Det här är vad du får helt enkelt. Om det här är nån form av läggning hos honom så är det inget som går över utan du får leva med det.

  • Anonym (Plankstek)
    Anonym (E) skrev 2021-09-26 10:00:37 följande:

    Alltså det är inte ett skämt tyvärr. Jag älskar verkligen honom som person och han är väldigt fin på precis alla andra sätt men det är just det här som förstör mycket.


    Fast jag kan inte hålla med dej där riktigt.. På många sätt behandlar han dig respektlöst och det är varken en fin personlighet eller fint beteende. Han är ego och sätter sig själv först.

    Hade han varit så underbar hade du inte känt dig otillräcklig och oattraktiv.
  • Anonym (Exet)

    Undrar bara om han älskar och respekterar dig.Tänk lite.

  • Anonym (Linn)
    Anonym (E) skrev 2021-09-26 10:00:37 följande:

    Alltså det är inte ett skämt tyvärr. Jag älskar verkligen honom som person och han är väldigt fin på precis alla andra sätt men det är just det här som förstör mycket.


    Men han respekterar dig inte. Det är bara han, han, han. Hur kan du älska någon som mest är upptagen av sig själv?

    Är du uppvuxen med att aldrig bli sedd, aldrig få höra att du är viktig och att vad du tycker betyder lika mycket som vad någon annan tycker? Är du uppvuxen med att alltid få backa för att andra ska alltid ha mer plats än dig?

    Isåfall kan jag litegrann förstå dig. För det är bara personer som inte ser sitt eget värde som tar sån här behandling.
  • Hellishen

    Herregud lämna idioten. Har mycket svårt att att tro att er relation i övrigt är fin och sund, så detta låter som toppen av isberget. Ett isberg av bajs. Snälla lämna honom. Ge inte en sekund till av din tid hans vidriga självupptagna person.

  • fornminne

    Fast ts, det du beskriver är ingen liten grej. Han behandlar dig respektlöst och verkar inte bry sig om din njutning alls. Vilka fina sidor har han som väger upp allt detta?

  • Anonym (E)
    Anonym (Plankstek) skrev 2021-09-26 10:01:48 följande:

    Om han nu har fetischer som han inte får utlopp för hemma så kommer ni givetvis aldrig att ha ett vettigt sexliv så som du önskar det. Det här är vad du får helt enkelt. Om det här är nån form av läggning hos honom så är det inget som går över utan du får leva med det.


    Men liksom ... varför vill han inte berätta för mig om han har en fetisch? Varför vill man inte leva ut sina fantasier tillsammans?
  • Anonym (tröstlöst)

    Nej, jag har aldrig på fem relationer varit i närheten av en sådan man.

    Han beter sig respektlöst och du väljer att stå ut med det.

    Det är svårt även för mig som kvinna att respektera andra kvinnor när man hör hur de lever.

    Fick höra för ett par år sen att en vän har "tjatsex" med sin man ett par gånger i veckan inte för att hon vill utan bara för att han "blir odräglig att ha i huset annars, grälar och skäller på barnen".

    Jag har aldrig sett någon av dem på samma sätt efter det. Så svagt, från båda sidor.

Svar på tråden Sexuella problem i relation