• Sun 26 Sep 2021 16:04
    970 visningar
    1 svar
    1
    970

    Hur separerar man om man har barn? ??

    Bor på landet. Sambo sen 15 år. Dotter på 10 år. Jag har i tanken separerat sen ett otal år. Hur många vågar jag inte säga. Har noll känslor för kvar för min sambo. Tvärtom rent utav. NOLL. Vi har inte haft sex på två år. Innan dess kanske 5 st tillfälle på tre år. Även om hon skulle vilja nu vilket hon inte gör eftersom hon är helt asexuell så vill jag inte heller. Hon tänder inte mig för 5 öre. Alltid krämpor på nåt vis. Gnäll och sömnproblem. Vi sover inte inte i samma rum sen typ 12 år. Skönt tycker jag. Ni hör själva. Men hur fan separerar man? Barn på 10 år. Skulle bli förkrossad. I sambons värld är saker typ ok men ansträngt. I min världen känner jag bara hat och irritation och att mitt liv försvinner för varje dag. Jag drar det ekonomiska lasset. Skulle jag våga så att säga separera så vad då liksom? Hur ska vi kunna hitta och betala varsitt boende i närhet till skolan när det är tufft nog som det är nu? Sitter i jordens jävla rävsax. Livet rinner iväg. Sitter där jag sitter. Utan barn hade det varit lätt men nu är det inte så. Tips och råd tack ????????????

  • Svar på tråden Hur separerar man om man har barn? ??
  • Sun 26 Sep 2021 21:42
    #1
    +1

    Både jag och min exman fick bostadsbidrag när vi delade på oss. Nu kanske det inte är sådana summor så det räddar er situation men tänker din sambo/fru får hitta en egen försörjning om det är så att hon inte arbetar alls. Du är inte ansvarig att försörja en annan vuxen individ. Det praktiska löser sig alltid. Sen beror det på vad du är villig att leva med, alltså måste du ha en väldigt hög ekonomisk standard just nu? Du lär ju kunna bygga upp det igen när du väl landat. Livet är bannemej för kort för att gå runt och vara olycklig. Ta tag i detta nu. Det är tufft när du gör det, men när du väl tagit dig igenom lär du vara lättad. Men pass på nu för tiden går fort. Vips så har det gått ytterligare 5 år..

Svar på tråden Hur separerar man om man har barn? ??