• Dressan

    Blödning i livmodern

    Hej! En liten orolig mamma här.

    Har i veckan haft bruna flytningar. Åkte till gyn och gjorde ett vul . Såg lille bebisens hjärta slå osv. Efter en stund så säger bm att hon ser en blödning i livmodern. Jag fick inte mycket svar , det hon sa är att jag kan få blödningar nu i några dagar pga detta .

    Min fråga, jag har aldrig hört att man kan ha en blödning i livmodern under graviditeten utan bara att det kommer ifrån tappen .

    Är det någon här inne som har haft samma erfarenhet och graviditet har slutat bra?! ??

  • Svar på tråden Blödning i livmodern
  • Anonym (V 13)

    Hej!

    Hade en större blodning i v 13 (veckan efter KUB där jag fått förhöjd risk) som sen höll i sig som en sparsam blödning i flera veckor. Normal graviditet därefter och frisk bebis!

  • Ebo88

    Jag hade det under lin andra graviditet !

    Började blöda rätt mycket i v.6, fick göra vul några dagar efter och köttet tickade på. Då såg dom ett hematom i livmodern. Blödde av och till fram till v.12. Vissa dagar inget, andra dagar lite och ibland mycket. Men det slutade som sagt.

    Nu somnade Ellen in i min mage i v.25 men det hade INGENTING att göra med blödningen i livmodern utan det berodde på helt ANDRA saker.

    Jag blödde med lillasyster Stella också som föddes frisk och kry i v.35 under exakt samma veckor och på exakt samma sätt.

    Det är hemskt att blöda under en graviditet (om du frågar mig) men när man väl vet att det är normalt och att ca 40-45% av alla gravida kvinnor går igenom samma så blir det inte lika främmande, men dock fortfarande väldigt läskigt eftersom (iaf jag) förknippar det med ett mf.

Svar på tråden Blödning i livmodern