• Dalarna91

    Äl 7 dagar efter missfall.

    Fick igår, söndag ett hugg i högra äggstock. Tog ett ÄL test; bägge strecken va lika stark.

    Fick ett missfall i måndags men den startade dagen innan.

    Är det någon som vet om man kan få ÄL så tidigt efter missfall?

  • Svar på tråden Äl 7 dagar efter missfall.
  • S23

    Låter inte så troligt (man brukar säga 14 dagar).

    Men har du testat med test direkt efter missfallet och sett att du inte fått utslag på äl-test. Med så kort efter missfall kan det fortfarande vara graviditeten du får utslag på äl-testet

  • Dalarna91
    S23 skrev 2021-09-27 13:21:36 följande:

    Låter inte så troligt (man brukar säga 14 dagar).

    Men har du testat med test direkt efter missfallet och sett att du inte fått utslag på äl-test. Med så kort efter missfall kan det fortfarande vara graviditeten du får utslag på äl-testet


    Jag tog ett ältest förra veckan, de va negativt. Då gav gravtestet starkt utslag samtidigt.
  • S23
    Dalarna91 skrev 2021-09-27 16:19:00 följande:

    Jag tog ett ältest förra veckan, de va negativt. Då gav gravtestet starkt utslag samtidigt.


    Okej.

    Ja om strecket är lika starkt ellwr strakare än kontrollstrecket så antar jag att du isf har äl inom ett par dagar.

    Vågar inte säga men kanske hade din kropp påbörjat ett tag innan du började blöda så att det därför gick så snabbt nu?
  • Dalarna91
    S23 skrev 2021-09-27 16:24:05 följande:

    Okej.

    Ja om strecket är lika starkt ellwr strakare än kontrollstrecket så antar jag att du isf har äl inom ett par dagar.

    Vågar inte säga men kanske hade din kropp påbörjat ett tag innan du började blöda så att det därför gick så snabbt nu?


    Ja, kanske det. Får väl veta om ett par veckor antar jag :p
Svar på tråden Äl 7 dagar efter missfall.