• Rosen277

    Små blödningar+ mensvärk vecka 7

    Är i vecka 8(7+2) och fick i torsdags bruna flytningar när ja torkade mig vid toalettbesök, hade kissat och det vet endast brunt på pappret, såg ut som koagulerat blod. Tänkte inte mer på det men under lördagen blev det mer tunt och ljust ljust rosa varje gång, ingenting i trosskyddet eller i toaletten utan endast vid torkning. Under söndagen och idag måndagen har jag upptäckt ytterligare en färg, nu är det mer åt det mörkbruna och röda hållet, absolut inte klarrött som vid mens men det är ändå en annan färg.. oron stiger!! Har också haft mensvärk sen jag plussade och endast de symptomet, lite öm i brösten men det är borta.. har vaginalt ultraljud imorgon och hoppades att allt skulle se bra ut vilket det kan men vad tror ni? Vad har jag att förvänta mig?!? Pratade med bm idag om oron och hon hade svårt att säga men beskrivet på mängden ?blod? som är endast på pappret var hon inte jätte orolig.. men jag är ? suck

  • Svar på tråden Små blödningar+ mensvärk vecka 7
  • DomkallarmigS

    Förstår att du är orolig. Det var jag också när jag var gravid och det kom lite blod då och då. Man tänker ju bara "är det missfall???" hela tiden och när man ringer till bm så säger dom att allt är normalt och oftast så är det ju faktiskt det! :) Men det är bra att du fick tid för vul så snabbt. Det är ju tyvärr bara att vänta men hoppas du får ett lugnande besked i morgon :) håller tummarna!

  • Gasellen87

    Vet hur det känns och hur påfrestande det är att inte veta. Jag har haft småblödningar till och från i mina senaste tre graviditeter. Varit på en hel del vul. Alla gångerna har det gått bra och ingen kan svara på varför jag blödde eller vartifrån det kommer.

    Skönt att du fick ett vul, håller tummarna för att allt är bra.

  • Rosen277

    Åh känns skönt att höra! Nu dock är mitt tillstånd förändrat igen.. mer mörkrött & vid torkning så kommer även små svarta blodklumpar ut.. förstå mig rätt men jag iprincip gräver med våtservett i ?hålet? & det är då det blir färgat på pappret.. torkar jag mig vanligt så är det endast lite rosa rött.. fortfarande inget flöde i trosan eller i toaletten. Så blir ännu mer orolig nu varför det isåfall inte bara skjutsas ut ur fiffin.. ooo är så spänd

  • Rosen277

    Uppdatering.. allt slutade idag i missfall precis innan VUL. Men jag var väl förberedd nånstans i bakhuvudet så jag hanterar det bra trots smärtan & sorgen.

  • DomkallarmigS
    Rosen277 skrev 2021-09-28 12:25:14 följande:

    Uppdatering.. allt slutade idag i missfall precis innan VUL. Men jag var väl förberedd nånstans i bakhuvudet så jag hanterar det bra trots smärtan & sorgen.


    Beklagar verkligen :( <3
Svar på tråden Små blödningar+ mensvärk vecka 7