• Mon 27 Sep 2021 17:19
    1200 visningar
    1 svar
    1
    1200

    HYPOKONDRIKER, kolla hit!

    Hej alla hypokondriker.

    Kan inte ni berätta lite om er själva?

    Etc, när ni fick eran hypokondri, hände något särskilt när ni fick hypokondri, vad för sjukdomar fruktar ni för osv.

    Jag kan börja!

    Jag fick min hypokondri efter förlossningen. Rädslan för att jag eller min dotter skulle få en sjukdom & försvinna.

    Rädslan över att aldrig mer få se henne. 3 veckor efter förlossningen så började jag se blixtar i ögonen. Trodde direkt att jag har en tumör i hjärnan, nu tror jag att jag har MS & är livrädd. Har gjort alla besök på Vc men dom hittar inget men däremot har jag inte gjort MR. Det vågar jag inte. Fast jag vill. Jag e alldeles för rädd. Tre tjejer jag pratat med fick samma efter förlossningen, dom säger att det är en komplikation efter man fått epidural, jag fick också epidural. Så kan mycket väl var därför hoppas jag. Men är ändå sjukt rädd.

    Mitt går i perioder hela tiden, ena veckan till den andra tror jag att jag har tumörer, cancer, andra mystiska sjukdomar. Ovanliga sjukdomar. Detta är sjukt jobbigt. Snälla låt mig få höra era upplevelser, kan ni tipsa mig på hur jag kan underlätta mitt liv? Aldrig mått så dåligt & haft en sån sjuk stress.

  • Svar på tråden HYPOKONDRIKER, kolla hit!
  • Anonym (Jag)
    Mon 27 Sep 2021 19:08
    #1

    Mitt började efter att jag blev utbränd pga stressigt jobb, läkaren varnade mig att jag kunde få permanent hjärtfel om jag fortsatte på samma sätt. Några år senare lyckades jag få KBT digitalt via min vc, det hjälpte jättebra :) Nåt år efter det deltog jag i en universitetsstudie om KBT och den raserade tyvärr väldigt mycket av mina framgångar, jag mådde sämre efteråt än innan! Och det påpekade jag också till den som höll i studien. Studiens instruktioner gick i princip ut på att älta ångesten, vilket bara gör den större, när man istället borde acceptera sina tankar och sedan gå vidare med något annat, gärna praktiska sysslor.

    Idag mår jag ok, inte lika bra som efter första KBT:n men bättre iaf. Jag har kvar anteckningarna från den tiden så jag borde gå igenom det igen, eller be min vc om att få göra modulerna igen.

Svar på tråden HYPOKONDRIKER, kolla hit!