• Anonym (Kaffedraken)

    Dålig ögonkontakt bebis 3 mån

    Hej

    Är jätte orolig över min 3 månaders son som ger väldigt dålig ögonkontakt, vissa dagar är det nästan omöjligt att få kontakt medan vissa dagar kan han titta på en i väldigt korta stunder i ögonen för att sedan titta runt i ansiktet i stället. Har fått några svarsleenden men oftast behöver man busa fram dem. Finns det fler som varit med om liknande?

    Läkaren Har skickat remiss till ögon men jag upplever att han ser men bara undviker ögonkontakt.

  • Svar på tråden Dålig ögonkontakt bebis 3 mån
  • Anonym (Kaffedraken)

    Bra att du har fått en remiss till ögonkliniken.

    Det kan bero på flera saker; dålig syn, autism eller annan psykiskt funktionshinder.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Förstår att du är orolig, men försök ta det lugnt och vänta tills ni får svar. Det behöver inte vara nåt. En kompis barn var svår att ögonkontakt med när han var liten, lite som du beskriver, tittade lite på en och sen bort, men det kom sen och han har inte fått några diagnoser.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Förstår att det kan vara oroande, jag upplevde liknande med min dotter. Var orolig och tyckte det var väldigt jobbigt att känna att vi inte riktigt ?fick kontakt?. Idag är hon 10 månader och som vilken bebis som helst. Väldigt social, söker ögonkontakt hela tiden och ler så fort man får man kollar på henne, ?pratar? och tjoar.

Svar på tråden Dålig ögonkontakt bebis 3 mån