• Anonym (Fia)

Brintellix, någon som äter denna?

Någon här som äter antideppen Brintellix?

Har den hjälpt er?

Några biverkningar?

• Svar på tråden Brintellix, någon som äter denna?
  • Anonym (Biskop)

Ja, det gör jag. Har fått upp mitt humör ordentligt, mådde lite illa i början och svettades, men det är borta nu. Bästa medicinen jag testat.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Biskop) skrev 2021-09-28 15:51:35 följande:

Ja, det gör jag. Har fått upp mitt humör ordentligt, mådde lite illa i början och svettades, men det är borta nu. Bästa medicinen jag testat.

Åt den själv för ett par årsedan. Slutade pga att jag mådde så j-la illa?. Hur länge höll det i sig för dig?

Vet att jag även fick klåda på hela kroppen? så därför jag slutade. Kanske skulle gett den lite mera tid?en tanke som slog mig bara :)
  • Anonym (Biskop)

Kanske tre-fyra veckor, men det kom i skov. Jag mådde inte illa hela tiden. Dessutom tar jag den i kombination med en SSRI.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Biskop) skrev 2021-09-28 15:57:29 följande:

Kanske tre-fyra veckor, men det kom i skov. Jag mådde inte illa hela tiden. Dessutom tar jag den i kombination med en SSRI.

Ok?. Hur kommer det sig att du la till den? Och vilken dos Brintellix tar du?

Vad äter du för ssri?

Hoppas ok att jag ställer frågor :)
  • Anonym (Biskop)

Min psykiater sade att jag skulle bli snabbare i tanken och mera energisk. I botten har jag Escitalopram mot despression/panikångest.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Biskop) skrev 2021-09-28 17:37:54 följande:

Min psykiater sade att jag skulle bli snabbare i tanken och mera energisk. I botten har jag Escitalopram mot despression/panikångest.

Fick du insättningsbesvär? Vilken dos äter du?
  • Anonym (Biskop)

Absolut inga. 5 mg.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Biskop) skrev 2021-09-28 18:29:54 följande:

Absolut inga. 5 mg.

Ok. Det var en liten dos.

Märker du av mera energi? Hur länge har du ätit den?
  • Anonym (Biskop)

Det gör jag. Ett halvår.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Biskop) skrev 2021-09-28 19:39:28 följande:

Det gör jag. Ett halvår.

Ok. Funderar på att kanske testa den igen.

Du har aldrig känt behov av att höja dosen?
  • Anonym (Biskop)

Nej. Jag mår bra nu.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Biskop) skrev 2021-09-28 20:24:50 följande:

Nej. Jag mår bra nu.

Vad skönt.

Tar att du delar med dig.
  • Anonym (W)
    Anonym (Fia) skrev 2021-10-06 18:19:28 följande:

Fler?

Tänker du testa den igen trots klåda och gravt illamående? eller kommer intresset ifrån :) Testat andra mediciner?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (W) skrev 2021-10-06 19:29:37 följande:

Tänker du testa den igen trots klåda och gravt illamående? eller kommer intresset ifrån :) Testat andra mediciner?

Fundera på att testa en låg dos bara, 5 mg?. Å se hur det känns.

Jag är väldigt känslig och när jag äter ssri så får jag märkbar antideppresiv effekt på låg dos ( knappt startdos ) men måste avbryta pga andra svåra biverkningar ( som inte är insättningssymtom)
Svar på tråden Brintellix, någon som äter denna?