• Tue 28 Sep 2021 19:10
    2116 visningar
    4 svar
    -1 +1
    4
    2116

    Tre hinnsäckar??

    Någon som kan hjälpa mig tolka detta?

    Gjorde ultraljud V9 (8+3) efter att ha plussat med hjälp av ivf, första isättningen 5 dagars blasto.

    Läkaren såg 3 olika prickar på skärmen. Jag förstod direkt att något var fel. Först tänkte vi, trillingar, men nej. Den största visade sig förmodligen vara hinnsäcken till vad som skulle varit fostret idag, men helt tom, utan foster. Den minsta pricken visste han inte vad det var, kunde även det vara en tom hinnsäck eller en vätskeansamling. Prick nummer tre visade sig ha någon struktur och där såg man en puls... Det kunde vara min egen puls sa läkaren. Han var väldigt förvirrad. Frågade om jag hade haft sex efter isättning av embryo, och ja, det har vi.

    Han sa att vi ska göra en undersökning om 10 dagar.

    Han sa att jag inte ska ha några förhoppningar alls, men att det kan vara så (chansen var väldigt liten och extrem ovanlig) att vi blivit gravida på naturlig väg precis efter isättning och missfall av första embryot. Och om så är fallet är jag i v 5+någonting (minns ej) med det embryot men det var externt ovanligt.

    Blir inte klokare direkt.... Men håller hoppet att om 10 dagar så har pulsen man sett vuxit och att vi får behålla såfall det?

  • Svar på tråden Tre hinnsäckar??
  • Sat 9 Oct 2021 08:17
    #1

    Hur gick det för dig <3

  • Sun 10 Oct 2021 07:44
    #2

    Hej!

    Fick lite samma som dig på mitt ultraljud i v 6+2, såg ett foster med hjärta men oxå något som antingen var en tom hinnsäck eller någon slags vätska dom kunde inte tyda om det var blod, en hinnsäck där en tvilling legat men inte klarat sig! Skall oxå tillbaka 14 dagar efter och undrar hur det gick för dig? Skönt att se ett hjärta men orolig vad det andra är/var för något :(

  • Sun 10 Oct 2021 20:57
    #3

    Hoppas att du fått klarhet och ett positivt besked.

  • Anonym (T)
    Mon 11 Oct 2021 10:53
    #4

    Hur har det gått?

Svar på tråden Tre hinnsäckar??