• Anonym (Vi)

Vilket graviditetstest

Ni som testat ofta, vilket är mest tillförlitligt om man tar testet innan bim?

Alltid tänkt att det är clearblue digital men läste om flera som fick ej gravida för att de testat någon dag innan bim

• Svar på tråden Vilket graviditetstest
  • Anonym (Sanna)

Graviditetskollen.se:s billigaste teststickor. Alltid fått positivt tidigt (10-11 dagar efter ägglossning), aldrig fått ett falskt positivt. Litar inte på att jag är gravid om jag inte fått positivt på deras test.

Sämst: RFSU och clearblue.

Medel: testlagrets billigaste stickor. Litar på deras TYDLIGT positiva, men de genererar förrvirrande spökstreck ibland.

7 graviditeter i bagaget.

• Anonym (Vi)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-09-28 20:42:29 följande:

Graviditetskollen.se:s billigaste teststickor. Alltid fått positivt tidigt (10-11 dagar efter ägglossning), aldrig fått ett falskt positivt. Litar inte på att jag är gravid om jag inte fått positivt på deras test.

Sämst: RFSU och clearblue.

Medel: testlagrets billigaste stickor. Litar på deras TYDLIGT positiva, men de genererar förrvirrande spökstreck ibland.

7 graviditeter i bagaget.

Vill du dela med dig av vilka som gav falskt negativ?
  • Anonym (Tidigt)

Har alltid beställt från billigatester.se, deras billigaste stickor. Har aldrig fått spökstreck med dem, litar till 100% på dessa och har även funkat att ta flera dagar före BIM. Däremot clearblue early, där har jag fått falska svagt positiva. Har varit gravid 6 gånger och försökt i ett par år sammanlagt så det har blivit mycket testande, rekommenderar verkligen stickorna.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Vi) skrev 2021-09-28 20:51:58 följande:

Vill du dela med dig av vilka som gav falskt negativ?

Det finns inte falskt negativt i den bemärkelsen att rätt mängd detekterbar hCG för testets känslighet är utsöndrat i urinen, men testet visar ändå negativt. Det visar enbart negativt om inte rätt mängd hCG finns, helt enkelt, och där är olika tester olika känsliga. Så visar ett test negativt dag 1, men positivt dag 2, då beror det på att hCGt ökat alt. att urinen var för utspädd vid första testet.
Svar på tråden Vilket graviditetstest