• Hejhopp92

    Vilken vecka började eran mage synas?

    Jag är gravid för första gången och undrar när er mage började synas i första graviditeten? Och i vilken vecka började det bli svårt att dölja?

    Är så nyfiken på era erfarenheter ????

  • Svar på tråden Vilken vecka började eran mage synas?
  • Anonym (24,35)

    Började synas när jag var naken = v 24. Började bli svårt att dölja = v 35.

  • Jag är bara jag

    Med barn nr. 1 fick jag första blickarna i v.9. V.15 var det inte nån som kunde tvivla på att jag var gravid. Med andra barnet hade jag enbart mammabyxor från v.10. Gick från storlek M till XXXL.  

  • Anonym (M)
    Hejhopp92 skrev 2021-09-28 20:56:08 följande:

    Jag är gravid för första gången och undrar när er mage började synas i första graviditeten? Och i vilken vecka började det bli svårt att dölja?

    Är så nyfiken på era erfarenheter ????


    Började synas kring v 22. Svårt att dölja v 30 kanske. Livmodern kommer upp ur bäckenet först kring v 16. Innan dess är det svullna tarmar som syns :)
  • Anonym (Ella)

    Jag såg ut att vara i sjätte månaden från vecka 8. Skitjobbigt. Folk undrade när jag skulle föda och så var jag knappt i närheten av det datumet. Dessutom är jag "fit", nätt och vältränad. Så helt omöjligt att dölja.

    Visst, det är tarmar mm, MEN inte sjutton ser ju andra det. Magen putar ut precis som en gravidmage!

    Till och med min barnmorska och läkaren trodde att jag var längre gången än jag var... vilket efter flera ul visade att jag inte alls var.

  • Ebo88

    Har vart gravid 3 ggr men har bara gått över v.25 1 gång, så runt v.30 har det var uppenbart, annars har jag bara sett svullen ut.

    Är tidigt gravid igen så får se hur denna vända blir.

  • Anonym (T)

    Svårt att säga... Blev så otroligt uppsvälld runt v8 att folk började fundera om något var på gång. Runt v13 började folk jag känner fråga för att det syntes att jag inte direkt gått upp vikt utan snarare ner annars. V18 gick det bara att dölja med stor jacka.

  • Anonym4848

    Jag är i v. 21 nu med första barnet och det har precis börjat synas, men typ bara jag, sambon och nära vänner som ser (utan kläder). Med kläder är det nog ingen som ser än.

  • Anonym (123)

    Min mage blev jättesvullen direkt, och jag gick upp mycket i vikt i början.

    När det var dags att berätta hade alla redan listat ut det. Gick verkligen inte dölja.

Svar på tråden Vilken vecka började eran mage synas?