• Rn0
    Tue 28 Sep 2021 21:03
    1924 visningar
    4 svar
    4
    1924

    Unken lukt i sovrum

    Mitt rum luktar väldigt unket när jag vaknar upp på morgonen. Har testat allt damsugit allt, dammtorkat överallt, städat ur sängen vädrat madrassen och gjort rent den med bikarbonat och några andra medel. Kan även tillägga att jag sover med dörren och fönstret stängt kan detta ha någon påverkan? Har inget problem med min hygen bara att jag kan svettas lite under natten. Jag kan heller inte beskriva lukten men det luktar ju inte gott kan man ju säga.

  • Svar på tråden Unken lukt i sovrum
  • KittyK­80
    Tue 28 Sep 2021 21:06
    #1

    Ja det blir väl instängt om du inte har dörr eller fönster öppet. Brukar öppna fönstret på morgonen för att vädra lite.

  • Anonym (Smma)
    Tue 28 Sep 2021 21:12
    #2

    Samma här! Men det är mestadels min sambo som svettas väldigt mycket, har smutsigt arbete och bara tvättar sig med dubbel dusch och aldrig använder deodorant eller parfym:(

    Jag har aldrig behövt byta sängkläder eller mattor eller möbler som nu. Allt får mörka fläckar och luktar unket

  • Tue 28 Sep 2021 21:13
    #3

    Prova o ställa in en skål med ättika under dagen o se om det hjälper

  • Tue 28 Sep 2021 23:20
    #4

    @TS: Det är naturligt att det luktar instängt och lite ofräscht när man sovit en hel natt i ett rum. Så är det hos mig med och jag är som du noga med min hygien men svettas också som väl alla människor.

    Precis som KittyK80 brukar jag vädra i sovrummet över dagen så luften byts ut och det blir fräscht igen. En bra grej kan också va att låta sängen va obäddad och i stället vika bort täcket så allt kan luftas och svetten avdunsta. Man kan ju också lufta täcket på typ balkongen om man känner att det behövs.

    Om det däremot luktar unket som i mögel är det ju nåt annat och nåt du måste kolla upp närmare så du inte blir sjuk av det med tiden.

Svar på tråden Unken lukt i sovrum